Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

El Museu de les Arts Escèniques (MAE) s’afegeix al programa Estimul’Art

.

El Museu de les Arts Escèniques (MAE) de Barcelona ha decidit sumar-se a la iniciativa que Fundació ACE du a terme des de fa més de dos anys. El programa Estimul’Art, que fins ara només comptava amb el suport del MUHBA i el Museu Frederic Marès, comptarà a partir d’ara amb la participació del museu de l’Institut del Teatre català.

Cal recordar que el programa Estimul’Art es basa en un conjunt de visites programades per a grups reduïts de pacients als museus citats. Els pacients poden assistir a aquestes visites acompanyats també per familiars o cuidadors. L’objectiu és estimular la millora de la capacitat de record i emocional dels pacients, així com avaluar científicament aquesta capacitat de millora.

A més, aquest programa té diferents facetes. Una és la de museus però una altra de les branques del programa Estimul’Art està ocupada per la música. Gràcies a la col·laboració de l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i l’Estudi de la soprano Begoña Alberdi, els pacients de la Unitat d’Atenció Diürna poden gaudir de concerts de petit format i de la participació en activitats del programa ApropaCultura al Auditori de Barcelona.

Aquesta col·laboració permetrà que els pacients de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE visiten el vaixell pirata de la famosa obra de Dagoll Dagom, Antaviana, el proper 31 de març i el vestit de l’actriu i humorista catalana, Mary Santpere, el 26 de abril.

Museo de las artes escènicas de Barcelona MAE