Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Per primera vegada es reuneix el comitè científic de la Fundació

L’òrgan que es va presentar al Patronat de la Fundació durant la passada junta semestral s’ha reunit avui per primera vegada. El conjunt de la Unitat de Recerca els ha exposat els seus projectes actuals i futurs als membres del comitè per tal d’oferir-los una visió integral de la recerca que es condueix a Fundació ACE.

El Comitè Científic de Fundació ACE està format per diferents experts del món de la demència. El Dr. Jesús Ávila, director del CIBERNED, el Prof. James Becker, director associat del ADRC de la Universitat de Pittsburgh. El Dr William Klunk, premi Joan Boada i Mercè Rovira 2016, el Dr. Óscar López director de l’ADRC i la Prof. Cornelia Van Duijn, de l’Erasmus University.

A la reunió han intervingut també membres de la Junta Directiva com la Dra. Mercè Boada, directora mèdica, i el Dr. Agustín Ruiz, el cap de la Unitat de Recerca. El programa de la reunió ha consistit a fer una pinzellada de les àrees de treball que es desenvolupen a la Fundació.

És la primera vegada que la Fundació compta amb un comitè científic propi, per no ser habitual a entitats benèfiques. El Scientific Advisory Board (SAB, per les sigles en anglès) és més característic d’hospitals o d’Instituts d’Investigació que destinen la seva activitat a les iniciatives científiques.

Enguany, la Fundació ha creat aquest òrgan amb la intenció de donar solidesa als projectes que es generen a la Fundació i als que es duen a terme amb altres entitats. En la línia del lideratge en investigació que desenvolupa des de fa anys, Fundació ACE té un compromís.

Cal destacar així projectes com GR@ACE, un projecte d’escaneig del genoma humà per identificar nous gens de la Malaltia d’Alzheimer. Però també projectes com RAMCIP, de robòtica social; o com les dues beques europees (ADAPTED i MOPEAD).