Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Dos pòsters de l’estudi FACEHBI es presenten al vuitè congrés Clinical Trials on Alzheimer’s Disease aquest novembre

Revolution Slider Error: Slider with alias catnoticies not found.
Maybe you mean: 'regala-memoria' or 'twitter-feed6' or 'backup-twitter' or 'rm2' or 'noticias' or 'agenda'
Revolution Slider Error: Slider with alias catnoticies not found.
Fundació ACE presentarà dos pòsters relatius a l’estudi “Fundació ACE Healthy Brain Initiative”. I a ambdós hi participen investigadors de Fundació ACE, de l’Hospital Clínic i de la Clínica Corachan de Barcelona.

El primer porta el títol de “FACEHBI: a longitudinal study of biomarkers and cognition in individuals with subjective cognitive decline”. Es tracta d’un estudi per determinar si la disminució cognitiva està relacionada amb la presència d’un alt nivell de la proteïna amiloïde al cervell.

Per dur-lo a terme s’han examinat dues centes persones seleccionades seguin

Revolution Slider Error: Slider with alias catnoticies not found.
t una llista de requisits. Des del de l’edat –havien de tenir 49 anys o més– fins al de no tenir demències diagnosticades o antecedents d’alcoholisme o epilèpsia.

D’entre les conclusions destaca l’afirmació què el deteriorament cognitiu subjectiu pot ser entès com una oportunitat per identificar persones amb alt risc de deteriorament cognitiu.

2015-05-26-09_53_43-Fundació-ACE-20-anys-YouTube

El segon estudi porta el títol de “White matter microstructure disruption is correlated with amyloid burden in subjects with subjective cognitive decline.” La selecció de participants per a aquest estudi s’assembla a la del primer però aquest cop es comprova que la càrrega d’amiloïde està relacionada amb el deteriorament del teixit que connecta tots dos hemisferis cerebrals. Això podria ser un fenomen primerenc en la fisiopatologia de l’Alzheimer.

Investigadors d’ACE que han participat en aquests estudis:

Octavio Rodríguez-Gómez MD, Ángela Sanabria MS, Alba Pérez-Cordón MS, Susana Ruiz, Marina Tarragona, Domingo Sánchez-Ruíz MD, Sonia Moreno-Grau MS, Montserrat Alegret PhD, Ana Espinosa MS, Gemma Ortega PhD, Carla Abdelnour MD, Maiteé Rosende-Roca MD, Ana Mauleón MD, Liliana Vargas MD, Elvira Martín MSc, Sergi Valero PhD, Oscar Sotolongo-Grau PhD, Agustín Ruiz MD PhD, Isabel Hernández MD PhD, Lluís Tárraga MS, Mercè Boada MD PhD.