Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

El programa “El dia de demà” destina un capítol a la medicina del futur

El programa “El dia de demà” es va estrenar fa un parell de setmanes al Canal 33. Com el seu títol avança, es proposar fer un estudi prospectiu dels diferents àmbits que tractarà. La seva intenció és presentar qüestions de debat sobre la societat a la qual ens dirigim. Un d’aquests programes, concretament el que es va emetre ahir, tracta sobre la medicina del futur. Quin és el futur de la ciència, de les malalties, dels metges i de les professions relacionades amb la medicina.

El prospectivista Jordi Serra del Pino va analitzar les possibles situacions futures i va assenyalar els aspectes claus d’aquestes qüestions. El programa, creat, dirigit i presentat per Josep Puigbó, es completa amb reportatges elaborats per la periodista Anna Bonet que intenten demostrar que “en part, el futur ja és aquí”, i també amb les aportacions de representants de tres generacions que reflexionen sobre el futur a partir de les seves experiències vitals.

El programa sobre medicina emès ahir va comptar amb la participació de la Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, com a experta en neurologia. El 2050“, deia la Dra. Boada, “la biotecnologia haurà de conviure amb l’èsser humà.