Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

PreDADQoL o les implicacions socials, ètiques i legals de l’Alzheimer

Dilluns que ve es reuneixen a Fundació ACE – Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center els membres de l’estudi PreDADQoL. El títol original de projecte és Ethical and Legal Framework for Predictive Diagnosi of Alzheimer ‘s Disease: Quality of Life of Individuals at Risk and their Close Other.

Els avenços tecnològics permeten en l’actualitat predir, de forma anticipada, el desenvolupament de la malaltia d’Alzheimer en subjectes d’edat avançada que presenten un deteriorament cognitiu lleuger. Malauradament, aquesta predicció no és 100 x 100 efectiva. De fet, només en el 80% dels casos estudiats la predicció és correcta.

El Projecte PreDADQoL ha estat concebut per elaborar un marc operatiu teòric i pràctic que sent les bases per a gestionar les situacions abans què es va a haver d’enfrontar una persona quan se li comunica que en un futur podria desenvolupar la malaltia d’Alzheimer. El programa de treball inclou l’elaboració d’una guia que permeti assessorar correctament als pacients i al seu entorn proper quan reben un diagnòstic anticipat d’Alzheimer.

Fundació ACE col·labora, com a únic partner, amb la Universitat de Colònia per dur a terme aquest projecte.