Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Fundació ACE exporta les Jornades de Portes Obertes a Andorra

Fundació ACE – Barcelona Alzheimer Treatment & Research vol situar Andorra al mapa genòmic de la malaltia de l’Alzheimer i, per això, avaluarà, per segona vegada, la memòria dels andorrans a les Jornades de Portes Obertes que tindran lloc el proper 26 de novembre al Principat.

L’objectiu de la iniciativa és sensibilitzar sobre la necessitat d’una detecció precoç de la malaltia.L’estudi permetrà seguir avançant en les investigacions científiques i acumular dades i coneixements que contribueixin al desenvolupament d’un fàrmac per a persones amb un deteriorament cognitiu lleu de la memòria que pot desembocar en Alzheimer“, apunta Agustí Ruiz, genetista i director científic de Fundació ACE . El coorganitzador de l’esdeveniment, Fundació Crèdit Andorrà, l’ha convidat a impartir la conferència Alzheimer: el repte de la prevenció, que tindrà lloc a la seva seu el proper 16 novembre.

Durant la sessió amb cada voluntari, que durarà aproximadament 45 minuts, els professionals de Fundació ACE valoraran la memòria, el llenguatge i altres funcions. Als participants se’ls farà una prova de sang i se’ls sol·licitaran dades demogràfiques (com l’estat civil, nivell d’estudis o l’activitat laboral).

conf-alzheimer-invit-v4_pagina_1