Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Fundació ACE impulsa la primera edició de la Nit de l’Alzheimer

La Fundació ACE i la Fundació Castell de Peralada, dedicada a l’estímul, l’organització i el foment d’activitats culturals, entre les quals destaca el Festival Internacional de Música Castell de Peralada, han presentat La Nit de l’Alzheimer, una iniciativa solidària nascuda amb vocació d’esdevenir el punt de trobada anual entre el conjunt de la societat i el món de la recerca, el tractament i la prevenció de la malaltia d’Alzheimer.

La Dra. Mercè Boada, directora mèdica i fundadora de la Fundació ACE, i la Isabel Suqué, directora general de la Fundació Castell de Peralada, han explicat que la finalitat de la vetllada, que enguany se celebra el 8 d’agost, és la sensibilització de la societat sobre la necessitat d’invertir en recerca per avançar en la lluita contra l’Alzheimer. El segon objectiu que han destacat ambdues entitats és la d’aconseguir recaptar fons per destinar-los al projecte NORFACE, una nova línia de recerca de la Fundació ACE que permetrà avançar els pronòstics inicials als malalts d’Alzheimer.

La col·laboració de la Fundació Castell de Peralada ha fet possible que el marc del Castell de Peralada sigui l’espai que acollirà la primera edició de La Nit de l’Alzheimer, una celebració que conjugarà el seu objectiu solidari i de sensibilització amb una experiència gastronòmica i musical, en el marc del 30 Aniversari del Festival de Peralada.

El projecte NORFACE

La recaptació del sopar de la Nit de l’Alzheimer es destinarà íntegrament al projecte NORFACE, un nou estudi de la Fundació ACE que millorarà la qualitat del diagnòstic, en les fases inicials de la malaltia d’Alzheimer i d’altres malalties neurodegeneratives.

la-nit-de-lalzheimer---presentaci_27468039401_o

Amb el projecte NORFACE, la Fundació ACE vol consolidar l’ús de la tomografia de coherència òptica (OCT), una tècnica d’ús habitual en el camp oftalmològic, consistent en mesurar el gruix de la retina, que ara s’aplicarà a l’estudi del funcionament cerebral de pacients amb deteriorament cognitiu o demència.

Amb els fons que s’aconsegueixin en la primera Nit de l’Alzheimer, la Fundació ACE preveu aplicar la nova tècnica a 500 persones, durant 3 anys, i desenvolupar l’ús d’aquesta tècnica per fer pronòstics inicials més precisos, de forma més ràpida, econòmica i no invasiva.

La campanya Regala memòria

En el transcurs de La Nit de l’Alzheimer, la Fundació ACE presentarà la campanya Regala memòria, una iniciativa de sensibilització sobre la malaltia i de captació de recursos econòmics per l’activitat de recerca. La campanya s’iniciarà coincidint amb el Dia Mundial de l’Alzheimer, el pròxim 21 de setembre, i es prolongarà durant tot un any. Durant la vetllada, es presentarà el vídeo de la campanya, el qual es difondrà a través de les xarxes socials.

La Dra. Mercè Boada, fundadora i directora mèdica de la Fundació ACE, ha recordat que “l’Alzheimer és una malaltia que afecta una de cada deu persones majors de 65 anys i al 50% de la població de més de 85, magnituds que es preveu que el 2050 es tripliquin”.

Una nit gastronòmica i lúdica

Els participants a La Nit de l’Alzheimer podran assistir a la representació de l’òpera Turandot de Puccini, una obra que arriba, per primera vegada, al Festival amb motiu del seu 30 aniversari, amb una nova producció amb direcció escènica de Mario Gas i amb l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu de Barcelona i el Cor Intermezzo. Posteriorment, també podran accedir al meet & greet, als jardins del Castell, on podran mantenir una trobada amb els artistes i l’equip que ha fet possible la representació.

Les aportacions poder ser en diferents imports:

• 250 € pel paquet sencer (sopar, entrada a l’òpera Turandot i accés al meet & greet),  i a partir de
  • 100 € per la fila 0 del concert.

La informació complerta estarà disponible properament a la web de la Fundació ACE.