Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

La Nit de l’Alzheimer

Proposta LogoNitALZHEIMER V4

Fundació ACE és la impulsora de La Nit de l’Alzheimer, un acte solidari nascut amb vocació d’esdevenir el punt de trobada anual entre la societat i el món de la recerca, el tractament i la prevenció de la malaltia d’Alzheimer.

L’objectiu de la vetllada és doble: sensibilitzar sobre la necessitat d’invertir en recerca per accelerar la lluita contra l’Alzheimer, i també generar fons per desenvolupar la primera Unitat de Prevenció i Diagnòstic Precoç de la Malaltia d’Alzheimer.

La col·laboració de la Fundació Castell de Peralada ha fet possible que el marc del Castell de Peralada sigui l’espai que acollirà la primera edició de La Nit de l’Alzheimer, el proper divendres 28 de juliol a partir de les 19.00 hores.

La celebració conjugarà el seu objectiu solidari i de sensibilització amb una experiència gastronòmica i musical, amb el ballet La Belle et la Bête, obra amb la qual Malandain Ballet Biarritz i l’Orquestra Simfònica d’Euskadi debutaran en el Festival Castell de Peralada, en la seva 31 edició.

La Nit de l’Alzheimer també comptarà amb el suport de la Fundació Abertis.

La II edició de La Nit de l’Alzheimer destinarà els seus beneficis a la creació de la primera Unitat de Prevenció i Diagnòstic Precoç de l’estat. Fundació ACE incorporaria així una nova unitat a les que ja té en funcionament: la Unitat de Diagnòstic, la Unitat d’Atenció Diürna i la Unitat de Recerca, així com les activitats de Formació i Sensibilització al voltant de la Malaltia d’Alzheimer i altres demències.

Aquesta nova Unitat tindrà com objectiu la potenciació i visibilització de  les iniciatives destinades a la prevenció  i al diagnòstic precoç de la malaltia d’Alzheimer. De manera, que s’integraran en aquesta nova estructura organitzativa, des de la seva fase inicial, Ies següents iniciatives:

• les Jornades de Portes Obertes, que són les revisions gratuïtes de memòria per a persones majors de 60 anys;
  • el projecte FACEHBI, que és un estudi clínic a llarg termini amb persones sanes però que mostren queixes subjectives de memòria;
  • el projecte NORFACE, que busca establir un lligam entre la mesura del gruix de la retina i la possibilitat de desenvolupar la malaltia d’Alzheimer;
  • o els Tallers de Memòria, que són part de l’activitat que es realitza a Fundació ACE amb persones amb deteriorament cognitiu.

col·labora amb la recerca

• Pack Complet (sopar al Castell + assistència premium al concert + meet&greet amb artistes): 250€.
  • Fila 0 (per no assistents): a partir de 100€.

Si vol col·laborar pot fer la transferència al compte:

CAIXABANK ES3721000555360200914142 a nom de Fundació Castell de Peralada i concepte Nit de l’Alzheimer enviant comprovant a rrpp@grupperalada.com on figuri a nom de qui estarà la reserva.

La Nit de l’Alzheimer 9 juny, 2016