Formació sobre demències a professors de ciències de secundària i universitat

Curs Seminari Permanent de Ciències Naturals

Fundació ACE ha iniciat aquest mes de gener un projecte de formació sobre la malaltia d'Alzheimer i altres demències destinat al professorat de biologia, geologia i ciències mediambientals de secundària i universitari.

Amb l'objectiu d'ampliar els coneixements dels docents en aquest àmbit i d'aprofundir en la realitat de les malalties neurodegeneratives, els experts de la Fundació impartiran el curs ‘Normalitat cognitiva i demències’ a través del Seminari Permanent de Ciències Naturals (SPCN).

El Seminari Permanent de Ciències Naturals és una associació de professors d'institut i universitat, principalment de les especialitats de biologia i geologia, que organitzen, entre altres activitats, cursos de formació de professorat en conveni amb l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICE-UAB).

Un programa multidisciplinari

La formació, que es durà a terme entre gener i març, constarà d'un programa multidisciplinari pensat per a fer una aproximació a la malaltia des de diferents perspectives. Entre els tallers que es realitzaran destaquen alguns com el de biomarcadors i tècniques de laboratori en la recerca de l'Alzheimer o el de factors de risc, dedicat a la possible prevenció de la malaltia a través d'hàbits de vida saludable.

A més dels tallers, els participants tindran l'oportunitat de visitar la Unitat de Diagnòstic i la Unitat de Recerca Aplicada de Fundació ACE per conèixer de primera mà les tasques que es desenvolupen des de l’entitat.

“Des de Fundació ACE estem convençuts que la formació és un dels aspectes clau per a acostar la realitat de l'Alzheimer i les demències a la societat i per a aconseguir que tots estiguem més conscienciats”, destaca Alba Benaque, directora adjunta de la Fundació i formadora del curs. La Dra. Benaque reitera que el coneixement de la malaltia resulta també fonamental a l'hora de poder detectar-la en el nostre entorn i poder fer un diagnòstic precoç.

Mercè Boada obre el nou curs del Màster de Neurociències de la UAB amb una conferència sobre recerca i Alzheimer

09/10/2018Formació
La Dra. Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, va inaugurar el divendres 5 d’octubre el nou curs acadèmic del Màster de Neurociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).