La dra. Mercè Boada ha participat en una trobada digital organitzada per Fundació Telefònica i PHoto España per analitzar la importància de l’ús de les fotografies durant el procés terapèutic de les demències. Juntament amb Laurence Aëgerter, artista i fotògrafa, han posat de relleu les imatges com a mètode terapèutic en persones amb Alzheimer i demència senil.

“L’Alzheimer és perdre al teva pròpia imatge, perdre’s a un mateix”. Mitjançant la descripció que la dra. Boada ofereix es pot entendre el valor de la fotografia “perquè aquesta recupera el perfil de la persona que conviu amb la demència i la torna a una realitat perduda. D’aquesta manera, i gràcies a les imatges que ens tornen al passat, poden recuperar la seva història i el seu present”. I afegeix: “el component emocional és un factor significatiu en el procés terapèutic perquè la fotografia els hi permet emocionar-se, tornar a un record que els hi era agradable i refer les seves vivències”.

Per la seva banda, la fotògrafa Laurence Aëgarter posa el seu treball a disposició de neuròlegs i psiquiatres per definir un model terapèutic útil per a les persones afectades amb demència. A través de fotografies connectades entre elles poden exercitar el seu cervell, mantenir converses amb altres persones, reduir la depressió i retardar la demència

Pots recuperar la trobada “La fotografia como teràpia” al següent vídeo.

La Dra. Boada parlarà sobre la gestió de la demència en temps de COVID-19 en una sessió online

22/06/2020Notícies
La gestió de la demència en temps de COVID-19 serà l'eix central d’una sessió online on una de les ponents serà la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica de Fundació ACE. La sessió tindrà lloc el proper dimecres 1 de juliol de 19h a 20h.