Fundació ACE presenta 5 pòsters a l'AAIC 2018

Fundació ACE participa aquest any del 22 al 26 de juliol a Chicago a l'Alzheimer’s Association International Conference 2018 (AAIC) amb la presentació de 5 pòsters.

L’AICC, organitzat per la prestigiosa entitat nord-americana Alzheimer’s Association, és un dels esdeveniments anuals de referència a nivell internacional dins del sector de l'Alzheimer i la demència.

Líders i experts de més de 70 països del món es troben cada any a l’AAIC, que habitualment dura 4 dies. El congrés serveix d'altaveu per a les iniciatives pioneres en Alzheimer i de plataforma per exposar els principals avenços de la recerca en tots els camps relacionats amb la demència i l'Alzheimer.

L'equip científic de Fundació ACE ha aconseguit que 5 dels estudis realitzats a la Unitat de Diagnòstic i a la Unitat de Recerca tinguin el seu lloc a l'Alzheimer’s Association International Conference 2018.

22 juliol

Non-Scheduled Consultations Can Help to Identify Highly Demanding Dementia Patients.

Isabel Hernandez MD PhD, Carla Abdelnour MD, Sergi Valero PhD, Pilar Canabate PhD, Ana Mauleon  MD, Maitee Rosende-Roca MD, Liliana Vargas MD, Octavio Rodriguez-Gomez MD, Silvia Gil MD PhD, Miguel Santos MD PhD, Marta Marquie MD PhD, Mariola Moreno Ms, Silvia Preckler , Agustin Ruiz MD PhD, Lluis Tarraga MSc and Merce Boada MD PhD. Research Center and Memory Clinic. Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades, Barcelona - Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain.

APOE Status Modulates Brain Patterns of Amyloid Distribution in Individuals with Subjective Cognitive Decline (SCD) from the FACEHBI study.

Mercè Boada, MD, PhD1 ,Octavio Rodriguez-Gomez, MD1, Silvia Gil, MD, PhD1, Angela Sanabria PhD1, Montse Alegret, PhD1, Alba Perez-Cordón MSc1, Francisco Lomeña PhD2, Javier Pavia PhD2, Rossella GismondimPhD3, Santi Bullich PhD3, Assumpta Vivas-Larruy MD4, Marta Gomez-Chiari MD4, Begoña Hernández-Olasagarre, PhD 1, Adela Orellana, PhD 1, Sergi Valero, PhD 1, Agustín Ruiz, MD, PhD 1, Lluís Tárraga, MSc1, Gemma Monté-Rubio, PhD1and the FACEHBI Study Group. 1.Research Center and Memory Clinic. Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades, Barcelona - Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain. 2. Department of Nuclear Medicine. Hospital Clínic de Barcelona. 3. Piramal Imaging. Berlin. Germany. 4. Department of Radiology. Clinica Corachan. Barcelona. Spain

23 juliol

Genome-Wide Association Study of Alzheimer’s Disease (AD) Susceptibility Using the Fundació ACE Genome Repository. The GR@ACE Project.

Sonia Moreno-Grau, MS1, Isabel Hernandez, MD, PhD2, Begoña Hernández-Olasagarre, PhD 1, Inés Quintanela3 , Laura Montrreal1, Itziar de Rojas, MSc1, Montserrat Alegret, PhD 4 , Antonio González-Pérez, PhD 5, Gemma Monté-Rubio1,Sergi Valero1 , Lluis Miguel Real6, Angel Carracedo3,7, María Eugenia Sáez, Ph.D.5 , Adelina Orellana, PhD1,Lluis Tarraga, MSc4, Mercè Boada, MD, PhD1,2,4 and Agustín Ruiz Ruiz, MD, PhD1,4,8. 1.Neuroscience Center. Fundació ACE, Institut Català de Neurociències Aplicades, Barcelona, Spain. 2. Fundació ACE. Barcelona Alzheimer Treatment and Research Center, Barcelona, Spain. 3. Grupo de Medicina Xenómica, Centro Nacional Genotipado (CEGEN-PRB3-ISCIII). Universidad de Santiago de Compostela, Santiago de Compostela, Spain. 4. Fundació ACE. Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center, Barcelona, Spain. 5. CAEBI. Centro Andaluz de Estudios Bioinformáticos., Sevilla, Spain. 6.Unidad Clínica de Enfermedades Infecciosas y Microbiología. Hospital Universitario de Valme, Sevilla, Spain. 7. Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica-CIBERER-IDIS, Santiago de Compostela, Spain. 8. Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. Universitat Internacional de Catalunya (UIC), Sant Cugat de Vallès, Spain.

24 juliol

Models of Patient Engagement in Alzheimer´s Disease (MOPEAD): a European multinational project to develop and test innovative patient engagement strategies.

Octavio Rodríguez-Gómez MD.1, Laura Campo PhD.2Hans P Hundemer MD,2 Bengt Winblad MD, PhD.4  Frank Jessen, MD.5 Pieter Jelle Visser, MD PhD.6 Milica G Kramberger, MD, PhD.7 Rafael Simó, MD, PhD.Adrián Rodrigo. 9 Annette Dumas.10 Jean Georges, BA.11 David Krivec.12 Peggy Maguire.13 Derek McKenzie14 and Mercè Boada MD PhD1

Looking for therapeutic entry points for Alzheimer’s disease: lessons learned from agnostic trans-co-regulatory network analyses of APOE, TREM2, PLCG2 and ABI3 loci.

Agustín Ruiz M.D. Ph.D.1,2, Laura Madrid Ph.D.3 Itziar de Rojas M.S.1, Antonio González-Pérez Ph.D.3, Santos Mañes Ph.D.4, Alfredo Ramírez M.D. Ph.D.5, Begoña Hernández-Olasagarre Ph.D. 1, María Eugenia Sáez Ph.D.3

AAIC 2018

La doctora Laiene Olabarrieta presenta el seu estudi sobre la fluïdesa verbal entre persones bilingües a Fundació ACE

11/02/2020Recerca
“Estudi de la fluïdesa fonològica, semàntica i d'acció en subjectes bilingües basc/espanyol i català/espanyol” és el títol de la tesi de la Doctora en Psicologia Laiene Olabarrieta, les conclusions de la qual ha presentat avui a Fundació ACE.