Fundació ACE presenta el projecte “Música per la Memòria" a Alzheimer Europe 2019

Fundació ACE ha presentat aquest any el projecte “Música per la Memòria” a la conferència Alzheimer Europe que se celebra del 24 al 25 d’octubre a La Haia. L’estudi, liderat pel Festival Internacional de Música de Peralada, conjuntament amb Fundació ACE, analitza com influeix la música en el benestar de les persones amb demència.

Música per la Memòria

El programa, que consisteix en tot un seguit d’activitats, agrupades en 3 sessions per any, va començar el passat mes de juliol amb l’organització d’un taller-concert basat en el Brindis de La Traviata del compositor italià Giuseppe Verdi. Gràcies a aquesta iniciativa, un grup d'usuaris amb demència lleu del Centre i l’Hospital de Dia de la Fundació, van tenir l’oportunitat de cantar conjuntament amb intèrprets professionals del cor Intermezzo.

Per tal de poder participar en la iniciativa, els usuaris van assajar durant la setmana prèvia a l’acte. Amb l’ajuda d’una musicoterapeuta i del personal especialitzat de la Unitat d’Atenció Diürna, van poder treballar durant 2 hores cada dia, la lletra i la melodia de La Traviata a base de repetició. A més, el fragment interpretat va ser analitzat no només des de la perspectiva musical, sinó també sociològicament.

Després del concert, l’equip d’atenció de Fundació ACE va avaluar en cada usuari la coneixença de l’obra, la retenció de dades produïda, així com la durada d’aquest record.

Fundació ACE també participarà en el marc d’Alzheimer Europe en el projecte Neuronet, presentant els darrers avenços en els estudis MOPEAD i ADAPTED, dos projectes científics d'abast europeu liderats per la Fundació.

Una trobada clau del sector

La conferència d’Alzheimer Europe és la trobada clau del sector de l’Alzheimer i la demència a nivell europeu. Cada any aplega a un gran nombre de persones amb demència, cuidadors i voluntaris, així com els principals investigadors, responsables polítics, professionals de la salut i representants de les associacions d'Alzheimer.