Gran assistència a la conferència del Dr. Kosik a Fundació ACE

Conferència Dr. Kosik

Una cinquantena de de professionals de l'àmbit de l’Alzheimer i les demències van omplir la setmana passada l’auditori Grifols de Fundació ACE per assistir a la conferència del Dr. Kenneth Kosik, un referent internacional en la recerca amb cèl·lules mare i la seva aplicació en malalties neurodegeneratives.

La ponència, que va tenir lloc el passat 8 d’octubre, va abordar els resultats del seu treball de recerca de més de tres dècades a Colòmbia, en el si d’una família portadora d’una mutació genètica rara en el gen de la Presenilina 1, que condueix inevitablement a desenvolupar la malaltia d'Alzheimer en una edat precoç, al voltant dels 45 anys.

Kosik, un referent internacional

Kosik, que actualment és professor de la Universitat de Califòrnia a Santa Barbara, compta amb més de 300 publicacions científiques i més de 40.000 citacions.

Algunes de les seves recents contribucions científiques inclouen un avenç significatiu en la comprensió del funcionament de les cèl·lules mare embrionàries humanes. Així mateix, també ha contribuït a un nou enfocament sobre com reduir el risc de contraure la malaltia d'Alzheimer i intentar minimitzar l'impacte d'aquesta malaltia.

Fundació ACE presenta el projecte "Música per la Memòria" a Alzheimer Europe 2019

23/10/2019Recerca
Fundació ACE ha presentat aquest any a la Conferència Alzheimer Europe 2019 el projecte “Música per la Memòria” que analitza com influeix la música en el benestar de les persones amb demència.