La doctora Mercè Boada i el doctor Agustín Ruiz participen a la Conferència sobre Alzheimer del sud de Texas

La doctora Mercè Boada, directora mèdica de la Fundació ACE, ha participat en el simposi d'inauguració de la Conferència sobre Alzheimer del sud de Texas 2020 (STAC 2020), trobada organitzada per l'Institut per a l'Alzheimer i les malalties neurodegeneratives Glenn Biggs del Centre de Ciències de la Salut de la Universitat de Texas a San Antonio, i en col·laboració amb l'Associació per a l'Alzheimer.

L'Institut Glenn Biggs per a l'Alzheimer i les Malalties Neurodegeneratives de la Universitat de Tesas és el primer centre integral de la regió dedicat a transformar l'atenció de la demència a través de l'atenció al pacient, recursos i  investigacions innovadores i assajos clínics.

La conferència inaugural on ha intervingut la doctora Boada ha portat per títol "Noves esperances i descobriments per al tractament i la prevenció de l'Alzheimer i altres demències". En aquest simposi han participat també altres reconegudes figures del món de la recerca en aquest àmbit com la doctora Sudha Seshadri, directora fundadora de l'Institut Glenn Biggs.

A la conferència del sud de Texas també ha participat el doctor Agustín Ruiz, Director de Recerca de la Fundació ACE, qui ha parlat sobre el projecte GR@ACE (Genome Research at Fundació ACE), un estudi de genètica humana basat en l'aplicació de tecnologies genòmiques d'alta resolució per identificar nous gens que provoquen la malaltia de l'Alzheimer amb la finalitat de trobar tractaments que la combatin. GR@ACE, que compta amb l'impuls de l'Obra Social "la Caixa" i de Grifols, és en l’actualitat l'estudi amb major nombre de mostres genòmiques realitzat a Espanya.

Fundació ACE presenta l’estudi GR@CE de recerca genòmica sobre l’Alzheimer al CIIIEN 2018

21/09/2018Recerca
Agustín Ruiz, cap de recerca de Fundació ACE, va participar el 21 de setembre en la V edició del Congrés Internacional d’Innovació i Recerca en Malalties Neurodegeneratives (CIIIEN) que va tenir lloc a Santiago de Compostela.