La revista Alzheimer’s & Dementia publica un article sobre MOPEAD

La reconeguda revista Alzheimer's & Dementia: The Journal of The Alzheimer’s Association ha posat el focus en el projecte europeu MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), a través de la publicació d'un article en el qual s'analitza en profunditat els mecanismes d'aquesta iniciativa per a promoure la participació activa de la ciutadania en la detecció precoç de la demència.

El projecte, liderat a Espanya per Fundació ACE i impulsat per la Federació Europea de les Associacions de la Indústria Farmacèutica (EFPIA) i la Unió Europea a través del consorci IMI (Iniciativa Medicaments Innovadors), té com a principal objectiu consolidar un sistema que permeti el diagnòstic de la demència en fases lleus, així com la sensibilització i la definició d'intervencions terapèutiques innovadores per a frenar la malaltia d'Alzheimer.

Facilitant el diagnòstic precoç de l'Alzheimer

Entitats de diferents països europeus (Alemanya, Eslovènia, Espanya, Suècia i Països Baixos) han dut a terme diversos models de participació per a contrastar la seva eficàcia a l'hora de fer un diagnòstic precoç d'Alzheimer.

Els mecanismes analitzats en el projecte són els següents: la realització d'un qüestionari online, Jornades de Portes Obertes en centres de memòria especialitzats, així com també proves d'atenció primària i terciària en centres de salut. En la fase actual del projecte, els investigadors estan desenvolupant una comparació dels diferents models per a determinar la seva efectivitat.

Resultats a finals de 2019

Els resultats de MOPEAD es faran públics abans de final d'any i permetran identificar i instaurar, a nivell europeu, el model més adequat per a facilitar l'accés dels ciutadans amb deteriorament cognitiu lleu o queixes de memòria a un diagnòstic precoç.

Llegir l'article complet aquí.

Carla Abdelnour, reconeguda internacionalment en el camp dels assajos clínics

27/04/2020Recerca
Carla Abdelnour, neuròloga de Fundació ACE, ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART).