L’equip de PreDADQoL es reuneix a la seu de Fundació ACE

Equip de PreDADQoL

L’equip d’investigadors que conforma el projecte europeu de recerca PreDADQoL s’ha reunit els dies 13 i 14 de maig a la seu de la Fundació per tal de dur a terme una de les seves reunions anuals amb l’objectiu de presentar els diferents avenços del projecte i definir els pròxims passos a seguir.

PREDADQoL (de l’anglès, Ethical and legal framework for Predictive Diagnosis of Alzheimer’s Disease: Quality of Life of individuals at risk and their close others) és un projecte que pretén elaborar un marc normatiu (ètic i legal) que millori l’assessorament i la comunicació del diagnòstic a persones que experimenten un deteriorament cognitiu lleu.

L’estudi, liderat per Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, també permet abordar la perspectiva de les persones amb deteriorament cognitiu, així com dels seus cuidadors i familiars, i apropar-se de forma més personalitzada a com aquests viuen el procés diagnòstic, de cara a desenvolupar estratègies per atendre millor les seves necessitats.

El desenvolupament d’aquest projecte es duu a terme amb un enfocament transnacional, donat que la Fundació participa en aquest estudi amb dos centres alemanys: la Universitat de Colònia i el CERES (Cologne Center for Ethics, Right, Economics and Social Sciences of Health).

Carla Abdelnour, reconeguda internacionalment en el camp dels assajos clínics

27/04/2020Recerca
Carla Abdelnour, neuròloga de Fundació ACE, ha estat escollida representant del Comitè Executiu de l'Àrea d'Avanços i mètodes d'assajos clínics de la Societat Internacional per a l'Avanç de la Recerca i Tractament de l'Alzheimer (ISTAART).