Comença la II edició del programa Estimul’Art

La segona edició del programa Estimul'art va començar el passat 16 d’octubre i durarà fins el 6 de maig. Els organitzadors -Fundació ACE, el Museu Frederic Marès i el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA)- han preparat 18 sessions: nou a cada museu.

Hi participen pacients de l'Hospital de dia de Fundació ACE. Són grups reduïts de persones que es troben en les dues primeres fases de la malaltia i que poden realitzar aquest tipus d’activitats. Aquestes persones comparteixen característiques socio-culturals i tenen, més o menys, la mateixa edat.

La versió 2015-2016 d'aquest programa, que va començar l’any passat, incorpora nous elements per als pacients; com ara fer el recorregut amb un mapa assenyalant els elements clau (edificis, monuments, carrers...). Aquest exercici,  dissenyat per aprofitar l'abans, el durant i el després de la visita als museus, possibilita el treball en l’orientació espaial.

Els beneficiaris de la primera edició del programa van puntuar Estimul’Art amb un 14’9/15 en una escala de valoració per a teràpies no farmacològiques.

Fundació ACE, l’Ajuntament de Barcelona i altres quatre entitats de la ciutat posen en marxa “Infocanal BCN per l’Alzheimer”, un espai per respondre tots els dubtes de la ciutadania sobre la malaltia

21/09/2020RSC
La Taula Barcelona per l’Alzheimer formada, entre d'altres, per Fundació ACE, han creat un nou canal d’informació adreçat al conjunt de la ciutadania per respondre tots els dubtes que es puguin generar al voltant de l’Alzheimer.