Tarda d’Òpera al Gran Teatre del Liceu

Els usuaris i usuàries de l’Hospital i Centre de Dia de Fundació ACE van poder gaudir ahir d’una tarda d’òpera al Gran Teatre del Liceu de Barcelona amb l’assistència a l’assaig de l’obra L’italiana in Algeri.

En la sessió d’ahir, només a tres dies de l’estrena oficial per al gran públic, el Liceu va obrir les seves portes a diferents entitats que treballen en l’àmbit de l’Alzheimer i altres demències, convidant a persones afectades per aquest tipus de malaltia així com als seus familiars i cuidadors més pròxims. Durant les prop de 3 hores en que va durar l’assaig, els assistents van poder gaudir d’aquesta hilarant obra del compositor italià Gioachino Rossini que arriba al Liceu després de 36 anys d’absència.

Com a part de la mateixa iniciativa, una representació del Liceu, encapçalada pel violoncel·lista Matthias Weinmann va desplaçar-se uns dies abans fins al Centre de Dia de la Fundació per oferir una conferència musicada sobre l’obra, amb la intenció d’explicar de manera entenedora l’argument de la mateixa i ressaltar alguns dels seus moments més àlgids.

La iniciativa és fruit del programa Apropa Cultura que facilita l’accés a l’art, el teatre, la dansa, la música o altres expressions artístiques a col·lectius amb necessitats especials.

Visita Liceu

Fundació ACE, l’Ajuntament de Barcelona i altres quatre entitats de la ciutat posen en marxa “Infocanal BCN per l’Alzheimer”, un espai per respondre tots els dubtes de la ciutadania sobre la malaltia

21/09/2020RSC
La Taula Barcelona per l’Alzheimer formada, entre d'altres, per Fundació ACE, han creat un nou canal d’informació adreçat al conjunt de la ciutadania per respondre tots els dubtes que es puguin generar al voltant de l’Alzheimer.