Fundació ACE col·labora amb Fundació Alícia en les I Jornades Professionals d’Alimentació per a un Envelliment Saludable

Fundació ACE ha participat en les I Jornades Professionals Alimentació per a un Envelliment Saludable, organitzades el 21 i 22 de setembre per la Fundació Alícia, oferint diverses xerrades sobre alimentació i deteriorament cognitiu, basades en els seus més de 25 anys d’expertesa en el tractament i diagnòstic de l’Alzheimer i altres tipus de demències.

La Dra. Boada, cap mèdic de Fundació ACE, va realitzar el divendres 21 de setembre la sessió “Alimentació i degeneració cognitiva, evidència i experiència en el món real” en la que va parlar dels problemes de nutrició entre la gent gran. Una nutrició deficient o inadequada es comú en les persones grans, provocant dèficits de principis nutricionals essencials com ara aigua, hidrats de carboni, greixos, proteïnes, vitamines i sals minerals. Aquests dèficits, conjuntament a les patologies cròniques i la polifarmàcia a la que està sotmès aquest grup d’edat, augmenta les hospitalitzacions, crea un  problema de salut pública  i disminueix la seva esperança de vida.

Dra. Mercè Boada

Són molts els factors que poden contribuir a una nutrició deficient en la gent gran, sobre tot econòmics i socio-familiars, però es el progressiu envelliment de la població i els dèficits cognitius que genera el que complica la situació provocant que aquestes persones no tinguin capacitat suficient per mantenir una bona salut nutricional.

D’altra banda, la neuròloga Carla Abdelnour, coordinadora de la recerca en robòtica i tecnologia social de Fundació ACE, va participar el dissabte 22 de setembre en la taula rodona “Smart Cities i noves tecnologies” en la que va parlar sobre l’ús de les TIC’s per ajudar a cuinar a casa. La seva aportació es va centrar principalment en l’experiència adquirida a través del projecte RAMCIP (de l’anglès, Robotic Assistant for MCI Patients). Aquest projecte, coordinat per Fundació ACE i finançat per la Comissió Europea, ha estudiat i desenvolupat un robot d’assistència domiciliària per persones grans amb deteriorament cognitiu lleu per poder mantenir la seva independència, autonomia i qualitat de vida durant el màxim temps possible.

Robot RAMCIP

En aquest sentit, RAMCIP aborda la creació d'entorns domèstics assistits per robots que ajuden a les persones en fase lleu de demència en aspectes significatius de la vida quotidiana, com poden ser cuinar, menjar, prendre medicaments, vestir-se o realitzar algunes tasques de la llar. Com a conseqüència, s’aconsegueix prevenir la  deshidratació i la malnutrició, així com reduir la mortalitat i el número d’hospitalitzacions, entre d’altres.

Les I Jornades Professionals d’Alimentació per a un Envelliment Saludable han inclòs xerrades a càrrec d’un gran nombre d’experts de diferents àmbits, que han abordat temes com els hàbits i tendències de consum d’aquest grup de població, la innovació actual en productes per a sèniors o els suports i ajudes a l’autonomia.

20 de setembre: fem que l'Alzheimer sigui història

04/09/2017Sensibilització
20 de setembre Fem que l'Alzheimer sigui història   Un acte obert al públic en vigílies del Dia Mundial de l'Alzheimer per tractar sobre l...