Fundació ACE es desplaça a Brusel·les per debatre sobre l’Alzheimer des d’una òptica europea

Una delegació de Fundació ACE encapçalada per la seva directora mèdica, la Dra. Mercè Boada, i la directora adjunta, la Dra. Alba Benaque, va assistir aquesta setmana a Brussel·les a diverses jornades per unir esforços en la lluita contra l’Alzheimer a nivell europeu.

D’una banda, la Fundació va participar en una taula rodona en el sí del Parlament Europeu per debatre i avaluar l’impacte socioeconòmic de l’Alzheimer a Europa. La jornada,  que s’inclou dintre del cicle de taules rodones “The Value of Treatment for Brain Disorders” (El Valor del Tractament per a Trastorns Cerebrals) impulsada per l’European Brain Council (EBC), va abordar la problemàtica que suposa l’alt cos dels tractaments actuals en relació a l’Alzheimer. Com a resultat, l’EBC té previst editar un Llibre Blanc sobre el futur de les polítiques sobre l’Alzheimer a Europa.

D’altra banda, durant la mateixa jornada, Fundació ACE també va assistir a la European Alzheimer’s Roundtable 2018, una taula rodona organitzada per l’International Centre for Parliamentary Studies (ICPS) on es van donar cita reconeguts professionals en l’àmbit de l’Alzheimer i altres tipus de demències. Durant la jornada es van abordar i discutir temàtiques molt diverses com ara el marc de polítiques publiques europees en l’àmbit d’aquesta malaltia; la millora de la detecció i tractament del pacient; l’impuls de la recerca i el desenvolupament de medicaments, així com  els suports necessaris de cara al futur.

L’objectiu final d’aquesta taula rodona és publicar un informe sobre l’Alzheimer que doni una visió general de quina és la situació d’aquesta malaltia a Europa i quines accions i iniciatives es poden engegar per tal de millorar les perspectives de futur.

Turandot per l'Alzheimer

22/06/2016Sensibilització
El proper 8 d'agost a les 8 del vespre se celebrarà al Castell de Peralada La Nit de l'Alzheimer. Serà una nit d'òpera per l'Alzheimer en la què l...