Fundació ACE recapta prop de 4000 € al concert Gospel per l'Alzheimer

.

El concert Gospel per l'Alzheimer, que va tenir lloc el passat 27 de novembre, ha recaptat 3.871 €. Fundació ACE, amb la col·laboració del Cor de Gospel de Sant Cugat, format per 80 veus, va organitzar aquest concert que va tenir lloc el passat 27 de novembre a la Parròquia Sant Ildefons de Barcelona. La recaptació es destinarà a la compra d'instruments de música per al Centre de Dia de Fundació ACE.

L'organització ha qualificat d'excel·lent l'experiència i de colpidora la resposta dels assistents que va superar les expectatives d'aforament.

Gospel per l'Alzheimer és la primera de les activitats que la Fundació ha organitzat per celebrar el 25 aniversari del Centre de Dia. L'Alzheimer Centre Educacional, que va donar les sigles a Fundació ACE, va ser el primer centre terapèutic per tractar la malaltia d'Alzheimer de Espanya. Aquestes activitats duraran tot l'any i tindran com a protagonistes indiscutibles, les persones afectades per la malaltia d'Alzheimer; i més concretament, als usuaris del Centre de Dia i les seves famílies.

"La idea d'organitzar aquest concert va en la línia de promocionar les activitats musicals en pacients amb la malaltia d'Alzheimer," declara el director de Relacions Institucionals de la Fundació, Antoni Gelonch. "La música ajuda a mobilitzar els records de les persones així com el seu cos, la música convida a seguir el ritme." Fundació ACE i la musicoteràpia

Fundació ACE és una entitat pionera en l'ús de teràpies no farmacològiques en el tractament de persones amb malaltia d'Alzheimer. La musicoteràpia, com a tal, està inclosa en el Programa de Psicoestimulació Integral (L. Tárraga, 1998), el model assistencial que s'aplica a la Fundació i que ha estat reconegut en diverses revistes internacionals. En la mateixa línia, la Fundació va iniciar l'any passat el programa Estimul’Art música, extensió del Estimul’Art museos, que es va iniciar fa dos anys.

El RCD Espanyol també ‘Regala Memòria’

20/09/2018Sensibilització
La plantilla de jugadors del primer equip del RCD Espanyol i l’Espanyol B va rebre a Fundació ACE a la Ciutat Esportiva Dani Jarque per tal de donar suport al’entitat en motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer i col·laborar amb la campanya ‘Regala Memòria'.