Inaugurem l’exposició "Barcelona Printlife"

La mostra, que s’ha concebut com una càpsula del temps contemporània, reuneix 7.000 fotografies de moments quotidians que persones anònimes han compartit a través de la plataforma digital Inspire Printing, impulsada per Fujifilm. L’exhibició servirà per captar fons per la recerca d’Alzheimer i posar en valor les imatges com a eina per fer més perdurables els records.

Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, ha volgut destacar que “estem convençuts del poder de la fotografia com a element clau per a l’estimulació cognitiva i emocional de les persones que pateixen Alzheimer. Volem agrair a Fujifilm la seva sensibilitat i confiança i l’aposta per la investigació de l’Alzheimer, que és la única manera que tenim per vèncer aquesta demència”. En aquest sentit, Fujifilm aportarà un euro per cada visitant que assisteixi a l’exposició.

Tallers i conferències per tots els públics

Al llarg de l’exposició “Barcelona Printlife”, s’oferiran diversos tallers pensats per a tots els públics, entre els quals destaquen les revisions gratuïtes de memòria que els neuropsicòlegs de Fundació ACE oferiran a les persones majors de 50 anys (dimecres 16 de gener de 16 a 20h, prèvia inscripció al 93 430 47 20) o el taller “La línea de la teva vida” en què persones amb Alzheimer exercitaran la seva memòria a través de la fotografia (dijous 17 de gener de 16 a 20h).

A més dels tallers, també s'organitzarà la conferència “Últims avenços en la recerca de l'Alzheimer”, impartida per la Dra. Isabel Hernández, responsable de l'àrea clínica de Fundació ACE (dimarts 15 de gener a les 19h). D'altra banda, els visitants a l'exhibició podran fer-se fotografies i imprimir-les in situ, gràcies a les càmeres i el photocall d'Instax que es posaran a la seva disposició.

Entrevista a la Dra. Boada a la ràdio La Xarxa

28/01/2015Sensibilització
Com sabem que una persona té Alzheimer? Quina percepció social hi ha de la malaltia? Com cuidem la nostra memòria? És veritat que l’exercici i l...