Nancy Reagan, una primera dama contra l'Alzheimer

El passat 6 de març moria Nancy Reagan, esposa de l'expresident dels Estats Units, Ronald Reagan. En uns dies en què s'han produït tants homenatges al seu paper conciliador, al seu caràcter tranquil i a la seva saviesa, cal recordar que Nancy Reagan va canviar radicalment la forma de veure la malaltia d'Alzheimer que tenien els americans.

Ja havia estat ambaixadora del càncer de mama quan van haver d'extirpar-li el pit esquerre, al final dels anys 80, i es va convertir en ambaixadora també de l'Alzheimer quan Ronald Reagan va ser diagnosticat de la demència, cinc anys després (1994).

nancyNancy Reagan, Davis de soltera, com a actriu a Hollywood

"El que ella va fer va ser dir-ho públicament, posar nom a la malatia: 'Això és la malaltia d'Alzheimer i Ronald Reagan té Alzheimer. És una malaltia.' I realment va tenir molt impacte," explica Maria Carrillo, directora científica de l'Alzheimer's Association, en declaracions a Fox Business, "ell era tota una figura pública, un líder. Això va obrir els ulls a la gent i els va fer veure que l'Alzheimer és una malaltia." Fins aleshores, segons Carrillo, els americans ho consideraven part de l'envelliment, no una patologia.

Va ser un any després de fer públic el diagnòstic que Nancy Reagan va establir el Ronald and Nancy Reagan Research Institute, que estaria afiliat amb l'Alzheimer's Association en la recerca sobre la malaltia.

Gairebé una dècada després del seu diagnòstic, el 5 de juny del 2004, moria a casa seva Ronald Reagan. Va deixar escrites, amb el caràcter galant que li va obrir les portes de Hollywood, aquestes paraules sobre la seva dona que ajuden a reflexionar sobre el paper dels 15 milions de cuidadors que s'estima que hi ha als Estats Units. "Només desitjaria poder alliberar Nancy d'aquesta dolorosa experiència. Quan arribi el moment estic segur que, amb la vostra ajuda, ella ho afrontarà amb fe i coratge."

Moltes gràcies pel vostre donatiu

15/10/2020Sensibilització
En Quim i la Xènia van destinar els diners pels regals als convidats a la seva boda en fer un donatiu a Fundació ACE.