Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Presència a la 27AEC

Fundació ACE estarà present a la 27AEC, la vintisetena Alzheimer Europe Conference. Presenta a Berlin, seu de la conferència, dos pòsters científics: un sobre el programa escolar dissenyat per Fundació ACE i un altre sobre el servei de contingències mèdiques de la Unitat de Diagnòstic de Fundació ACE. La conferència comença el 2 d’octubre i acabarà el 4 d’octubre. Enguany, se celebra sota el lema “care today, cure tomorrow” que, traduït literalment seria “cuida avui, cura demà”.

El focus d’aquesta edició estarà en la prevenció, en la recerca destinada a trobar tractaments de millor qualitat per prevenir o retardar l’aparició primerenca de la demència, expliquen els organitzadors a la seva web.

La doctora Mercè Boada participarà a la conferència organitzada amb el suport de la Comissió Europea, com a ponent dels dos pòsters. El programa escolar, “Connecta amb l’Alzheimer” és una iniciativa d’ACE que s’ha pogut dur a terme gràcies a la donació d’una família atesa per l’equip de la Fundació. Es tracta d’unes guies didàctiques dissenyades conjntament entre clínics i pedagogs per tal que puguin ser aplicades a les aules. L’objectiu és donar a conèixer la malaltia als infants i adolescents que són receptors indirectes dels efectes de l’Alzheimer, perquè afectaran persones molt importants en el seu desenvolupament.

El servei d’atenció a contingències de la Unitat de Diagnòstic de Fundació ACE és un servei reconegut per la Generalitat com a model de bones pràctiques. Consisteix a atendre consultes telefòniques, via mail o presencials sobre contingències que puguin sortir del dia a dia amb els pacients. Són consultes que poden formular tant familiars com assistents o cuidadors professionals o personal sanitari extern.

D’altra banda, serà en la mateixa 27AEC on es presentarà el projecte MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease). Aquest projecte, liderat per Fundació ACE, està finançat conjuntament pel consorci públic-privat IMI (Innovative Medicines Iniciative) i la EFPIA (European Federation of Pharmaceutical Induestries and Associations).