ACEHEALTH: salvem les distàncies

Un projecte de Fundació ACE

Ajuda’ns a salvar les distàncies amb una assistència telemàtica personalitzada de qualitat per fer front a la nova normalitat.

Col·labora amb el projecte ACE health

La pandèmia del COVID-19 ha fet evident la necessitat de transformar l’atenció de les persones vulnerables. Des de Fundació ACE volem garantir la millor qualitat assistencial i seguiment a aquest col·lectiu per minimitzar els riscos i donar suport adequat als cuidadors i familiars.

El projecte ACEhealth consisteix en desenvolupar i implementar una plataforma online que permeti oferir una atenció integral a les persones amb deteriorament cognitiu o demència.

Aquesta plataforma recollirà els aspectes fonamentals de l’atenció al pacient: les visites de diagnòstic, el seguiment i el pla d’intervenció terapèutica individualitzat.

Amb la plataforma ACEhealth en marxa, pacients i cuidadors disposaran d’una eina de contacte amb un equip multidisciplinari amb més de 25 anys d’experiència en el diagnòstic, investigació i tractament de la demència.

Els objectius d’aquest projecte són:
  • Minimitzar desplaçaments a les visites mèdiques per evitar riscos de contagi de ACOVID-19, tant de la persona afectada com del cuidador.
  • Apropar el diagnòstic a persones que es troben en àrees rurals o distants i que actualment no tenen fàcil accés a l’atenció mèdica adequada.
  • Facilitar la detecció precoç de les persones que estiguin preocupades per la seva memòria, estalviant-les temps i altres visites; el que ajudarà a dessaturar l’atenció primària.
  • Facilitar els cuidadors la conciliació i la cura d’una persona amb deteriorament cognitiu o demència amb la seva vida laboral i personal.
Per què és important una assistència telemàtica de qualitat en persones amb Alzheimer?
  • L’Alzheimer i altres demències són patologies que augmenten la vulnerabilitat davant el virus com el COVID-19. Sovint es manifesten afectant a la mobilitat de les persones fent que desplaçar-se suposi un esforç considerable a més d’un risc addicional en situació de pandèmia.
  • Un diagnòstic complet d’un pacient afectat per l’enfermetat d’Alzheimer requereix cinc visites presencials i una o dues visites anuals de seguiment, sempre acompanyats d’un familiar. A més, amb freqüència és necessari una entrevista amb el familiar cuidador per conèixer la possible estructura de cures.
  • L’assistència telemàtica permet una atenció multidisciplinar (neurologia, neuropsicologia, treball socials i atenció) sostinguda i de gran qualitat a pacients del món sencer, a pacients amb dificultats de mobilitat o que resideixen en llocs remots.
  • En situació de semi confinament o de restricció de mobilitat, moltes persones de col·lectius vulnerables opten per auto confinar-se i, per a les persones amb demència, aquestes mesures que alteren les seves rutines i minimitzen els estímuls, poden augmentar la progressió del deteriorament de forma irreversible.

Amb ACEhealth tenim com a objectiu aconseguir que cap persona amb Alzheimer deixi de rebre atenció a causa de la pandèmia. Ens ajudes a que aquest somni es faci realitat?

Participa a La Nit de l’Alzheimer

Aporta la quantitat que puguis pel projecte ACE health

Fitxa tècnica

Data d'inici