Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Regala memòria premiada com a millor campanya de màrqueting social

.

• Regala Memòria és una iniciativa de sensibilització sobre l’Alzheimer i de captació de recursos econòmics per a la recerca de la malaltia.
  • El premi, dotat amb 3.000 euros serà entregat íntegrament a la causa de la campanya Regala Memòria.
  • Més de 70.000 euros recaptats és el balanç de la campanya impulsada fa mig any per UNDATIA comunicació i Fundació ACE

La Campanya Regala Memòria, de Fundació ACE, ha estat premiada com a millor iniciativa de màrqueting social pel jurat dels III Premis Cactus, organitzats per les associacions Club de Màrqueting i Vendes de Girona i Digitals Girona. En aquesta Tercera edició, els Premis Cactus s’han consolidat en el sector de la comunicació, el màrqueting i el món digital amb més de 100 candidatures rebudes i l’assistència de més de 500 persones a la gala d’entrega al Teatre Municipal de Girona.

La campanya Regala Memòria és una iniciativa de sensibilització sobre l’Alzheimer i de captació de recursos econòmics per a la recerca en la malaltia, que la Fundació ACE i UNDATIA comunicació van presentar durant la primera edició de La Nit de l’Alzheimer, celebrada al Castell de Peralada a l’agost de l’any passat i que es va posar en marxa el 21 de setembre, coincidint amb el Dia Mundial de l’Alzheimer.

Des d’aleshores, la campanya ha aconseguit recaptar més de 70.000 euros gràcies a les diferents accions promogudes per la Fundació i dels materials de sensibilització que, sota el lema Regala Memòria, convida a la ciutadania i a les empreses a fer donacions per a la recerca. Enguany, la segona edició de La Nit de l’Alzheimer se celebrarà el proper 28 de juliol, en el marc del Festival Castell de Peralada, coincidint amb la representació del ballet La bella i la bèstia. La recaptació de la gal·la solidaria es destinarà íntegrament a la recerca.

Entre les accions de Regala Memòria destaquen els vídeos de la campanya, que s’estrenen el Dia Mundial de l’Alzheimer i que es difonen per les xarxes socials, i en els que sempre es fa referència, amb un relat emocional, a les persones malaltes que perden la memòria, però que, en canvi, mantenen els sentiments primigenis i les emocions bàsiques. Partint d’aquesta permanència de les emocions, la campanya advoca per la reeducació i una estimulació cognitiva adequada per a que la persona pugui continuar aprenent. Per aquest motiu, la campanya convida als ciutadans, empreses i institucions a col·laborar en la recerca de la malaltia i, d’aquesta manera, regalar simbòlicament memòria a les persones que ho necessiten.

Un altre dels elements simbòlics de la campanya és una memòria USB amb el logotip de la Fundació que les empreses o les institucions que vulguin donar suport poden adquirir i regalar memòria lliurant aquest element a qui considerin (clients, treballadors, proveïdors,…), establint així una autèntica xarxa de complicitats amb un mateix objectiu, que és el de vèncer l’Alzheimer.