Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 18 de setembre de 2019

Vídeo espot de la campanya: https://youtu.be/gYcfnxwOKqA

Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alzheimer, 21 de setembre

ELS CUIDADORS DE LES PERSONES AMB ALZHEIMER, PROTAGONISTES DE LA CAMPANYA REGALA MEMÒRIA 2019 DE FUNDACIÓ ACE

•    L’espot d’enguany, que ha comptat amb la col·laboració de Fujifilm, posa el focus en el paper dels cuidadors i en l’entorn de les persones amb Alzheimer

•    L’entitat ha organitzat diversos actes com el ‘Mou-te per l’Alzheimer’ per sensibilitzar la societat i acostar la realitat de la malaltia a la ciutadania

•    El dia 26 de setembre, Fundació ACE celebra La 4a Nit de l’Alzheimer, un sopar solidari que tindrà lloc, per primera vegada, a Barcelona

Coincidint amb la commemoració del Dia Mundial de l’Alzheimer, el proper dissabte 21 de setembre, Fundació ACE llança el nou espot de la campanya Regala memòria 2019 que té com a principal objectiu sensibilitzar la societat amb aquesta malaltia. Després que l’any passat el vídeo es viralitzés, aconseguint més de 30 milions de visualitzacions a través de les xarxes socials, enguany la campanya ha comptat amb la col·laboració de Fujifilm i posa el focus en el paper fonamental de l’entorn i els cuidadors de la persona afectada.

En aquest sentit, la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica de la Fundació, destaca que “la sobrecàrrega física, psicològica i emocional que pateixen els cuidadors i, especialment, les cuidadores de persones amb Alzheimer és molt elevada. Per això, resulta fonamental que com a societat els donem les eines i recursos necessaris per fer front a aquesta situació”.

A més d’aquest espot, Fundació ACE ha organitzat diverses accions al voltant d’aquesta data que tenen com a finalitat fer divulgació de la malaltia i aconseguir fons per a poder continuar amb la tasca que l’entitat porta a terme. El mateix dissabte dia 21 de setembre, a partir de les 10.00 h, la Fundació fa una crida a la ciutadania a moure’s per l’Alzheimer amb una jornada de caràcter lúdic que comptarà amb actuacions de batukada, zumba al carrer, ball de country, activitats infantils o els castells dels Panarres de Les Corts, entre altres. La festa, que estarà oberta al públic i que serà gratuïta, tindrà lloc durant tot el matí als Jardins de Magalí (Carrer del Vallespir, 194).

També amb la finalitat de generar un espai de trobada entre el món científic i la societat i d’impulsar la captació de fons per la recerca, la Fundació celebrarà el dijous 26 de setembre la quarta edició de La Nit de l’Alzheimer. Es tracta d’un sopar solidari obert al públic que, per primera vegada, tindrà lloc a Barcelona (al Mimosa Garden del Mandarin Oriental, Barcelona) i en el qual els assistents també podran gaudir d’actuacions musicals, humor i diversos sortejos, entre els quals destaca una escultura de l’artista Elisenda Arimany.

A l’esdeveniment, que compta amb la col·laboració principal de Rosa Gres, Joies Majoral, Holaluz i Grant Thornton, hi està prevista l’assistència de la consellera de salut, Alba Vergés, la de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la de l’actriu Cristina Brondo, entre d’altres. Els fons recaptats en aquesta edició seran destinats íntegrament al projecte FACEHBI, de detecció precoç de la malaltia.

Sensibilitzar la societat i fer recerca, dos eixos prioritaris

La recerca és una de les principals tasques que Fundació ACE porta a terme. Des de la seva creació, ha desenvolupat un total de 127 assajos clínics i, en l’actualitat, lidera i/o participa en 9 projectes de recerca de primer nivell.

Recentment, Fundació ACE ha donat a conèixer el descobriment de dos nous gens relacionats amb aquest tipus de demència que podrien ser clau a l’hora de buscar nous tractaments per a la demència i que es deriven de GR@ACE: l’estudi genètic que compta amb la col·lecció de mostres més gran del món concentrades per un únic centre.

La Dra. Boada reitera que “estem fent avenços científics molt importants i que ens fan pensar que estem en el bon camí, però la malaltia d’Alzheimer afecta cada vegada més persones i és imprescindible que la societat en el seu conjunt i, per descomptat, també les administracions públiques uneixin esforços per poder continuar treballant. Encara ens queda molt per fer.”

Descobreixen 5 nous gens nous relacionats amb la malaltia d'Alzheimer

28/02/2019Sala de premsa
El consorci IGAP (International Genomics of Alzheimer’s Project) de genètica d'Alzheimer, amb la participació del consorci espanyol DEGESCO, impulsat per Fundació ACE, ha identificat cinc nous gens relacionats amb la malaltia d'Alzheimer.