Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, 5 de novembre de 2019

Consells per als familiars que es troben físicament lluny de la persona amb demència

Els experts recomanen als cuidadors de persones amb Alzheimer a distància prendre mesures per detectar canvis en la seva conducta

•    Establir rutines, preservar la seguretat i crear xarxes amb els veïns i amics, algunes de les pautes que els experts aconsellen per a aquells cuidadors que no es troben físicament prop de la persona amb demència

•    Des de Fundació ACE també se suggereix aprofitar les noves tecnologies per a fer un seguiment actiu dels afectats malgrat la distància geogràfica

Els professionals de Fundació ACE, centre dedicat al diagnòstic, tractament, recerca i sensibilització de l’Alzheimer, recomanen als cuidadors de persones amb demència que no es troben físicament prop de la persona afectada establir diversos mecanismes que permetin garantir la seva seguretat i detectar qualsevol canvi que es produeixi en el seu comportament.

Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE, destaca que es tracta, sobretot, “d’aprendre a mirar, és a dir, de ser capaços de portar una supervisió continuada de la persona a través de rutines habituals que ens serveixin per assistir aquestes persones a mesura que van perdent la seva autonomia i que necessiten cada vegada més ajuda en el seu dia a dia”.

És, precisament, amb la finalitat d’oferir pautes als cuidadors per a gestionar aquesta situació, que des de la mateixa Fundació s’ha elaborat un decàleg amb recomanacions per a facilitar-los la tasca.

Entre els consells que es donen, hi podem trobar des de l’organització d’una rutina i la simplificació de l’entorn fins a la realització d’un acompanyament en la gestió econòmica de la llar o el suport amb la dieta perquè l’alimentació de la persona afectada sigui variada i equilibrada.

Els experts també adverteixen de la importància de portar un control de la medicació davant el risc que la persona amb Alzheimer oblidi prendre algun fàrmac o, per contra, en repeteixi algunes preses. També es posa l’accent en la necessitat que la persona amb demència acudeixi acompanyada a les visites mèdiques per poder conèixer amb precisió el diagnòstic dels professionals.

Finalment, també s’explica la possibilitat de crear xarxes amb les persones del voltant (amics, veïns, comerços del barri, personal del centre mèdic, etc.) perquè aquests puguin detectar canvis, ajudar la persona si aquesta es desorienta o assabentar-se en cas que es produeixi un canvi en les rutines habituals.

Les noves tecnologies, aliades per fer front a la malaltia

Entre les eines que la Fundació recomana adoptar, destaca l’aprofitament de les noves tecnologies (telèfon, whatsapp, videotrucades, etc.) per esquivar la distància geogràfica.

Des de l’entitat s’ha apostat per aprofitar els recursos que aquestes ofereixen, no només a l’hora de fer recerca, sinó també per posar-les a disposició dels cuidadors com a suport a l’hora de fer front a aquesta tasca. En fases avançades de la malaltia, la tele assistència o l’ús de la geolocalització per als desplaçaments exteriors, poden ser de gran utilitat.

Descarrega’t el decàleg

Fundació Castell de Peralada obté 25.000 € per a contribuir en la lluita contra l’Alzheimer de Fundació ACE

24/01/2020Sala de premsa
Fundació Castell de Peralada aconsegueix 25.000 € per a contribuir en la lluita contra l’Alzheimer de Fundació ACE