Sala de premsa

NOTA INFORMATIVA
Barcelona, setembre de 2019

Amb l’objectiu de contribuir a la recerca d’Alzheimer

ELS SUPERMERCATS BONPREU I ESCLAT ENGEGUEN UNA CAMPANYA D’ARRODONIMENT SOLIDARI PER COL·LABORAR AMB FUNDACIÓ ACE

•    L’arrodoniment solidari estarà disponible als establiments de la cadena durant tot el mes de setembre, coincidint amb la celebració del Dia Mundial de l’Alzheimer

•    Els fons recaptats a través d’aquesta col·laboració es destinaran, íntegrament, a la investigació de la demència

Els supermercats Bonpreu i Esclat engeguen, durant el mes de setembre, una campanya d’arrodoniment solidari per col·laborar amb Fundació ACE-Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center; entitat dedicada al diagnòstic, tractament, recerca i sensibilització sobre la malaltia d’Alzheimer. A través d’aquesta col·laboració, la cadena oferirà als seus clients la possibilitat d’arrodonir l’import final de la compra i contribuir, així, al finançament del projecte "Aula de cuidadors", de formació a familiars de persones amb demència, que la Fundació porta a terme.

Amb aquesta iniciativa, la cadena catalana vol donar suport a la lluita contra l’Alzheimer, coincidint, a més, amb la celebració del Dia Mundial de l’Alzheimer, el dia 21 de setembre

Amb la finalitat de facilitar la col·laboració dels clients, es posarà en marxa un sistema de pagament amb el qual, quan es fa una compra amb targeta, abans d’introduir el codi PIN, al mateix datàfon apareix la possibilitat d’arrodonir l’import final. En cas de voler col·laborar, el comprador només ha de prémer el botó verd i continuar amb el procés de compra habitual.

Es tracta d’un nou mecanisme de donació que ha desenvolupat Worldcoo, una startup social que desenvolupa i implementa nous canals de donació, amb l’objectiu d’ajudar a les entitats socials a aconseguir els recursos econòmics necessaris per tal d’implementar els seus projectes.

Tots els fons que s’hagin recaptat a través d’aquest mètode durant el mes de setembre seran donats, íntegrament, a Fundació ACE i serviran per finançar un projecte d'assistència a cuidadors de persones amb Alzheimer.

La recerca d’Alzheimer, l’única via per acabar amb l’Alzheimer

Durant la signatura del conveni entre les dues entitats, la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica de Fundació ACE, ha volgut agrair el compromís social que el Grup demostra amb aquesta iniciativa. “Els cuidadors i cuidadores són el pilar entorn al qual pivota la cura de la persona amb demència. Donar-los formació i informació des del principi del procès resulta fonamental i, per això, és imprescindible que tant les administracions com les empreses solidàries apostin per col·laborar en el finançament d’aquests projectes. En nom de Fundació ACE, vull agrair la confiança i el suport que el Grup Bon Preu i Esclat ha dipositat en nosaltres i l’impuls que això suposa per continuar avançant en la lluita contra l’Alzheimer”.

Regala memòria, la campanya de sensibilització de Fundació ACE

Cada any, amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer, el dia 21 de setembre, Fundació ACE engega la campanya Regala memòria. La iniciativa, impulsada el 2015, té com a objectiu sensibilitzar la societat i fomentar la col·laboració de la ciutadania en la lluita contra la malaltia. Els experts de l’entitat coincideixen en la importància de conscienciar el conjunt de la societat per afavorir, d’aquesta manera, la detecció precoç de la malaltia.

Sobre Grup Bon Preu i Esclat

Actualment Bon Preu té més de 8.000 treballadors, fet que situa el Grup entre les 10 empreses amb més empleats amb seu a Catalunya.

El Grup compta amb 131 supermercats Bonpreu, 54 hipermercats Esclat, 50 benzineres EsclatOil, ven pel canal online amb 13 punts de recollida i disposa del servei d’entrega a domicili de la compra a Osona i al Vallès Oriental i està previst llançar el servei a la comarca del Gironès durant aquest mes.

A tancament de l'exercici 2018 la facturació del Grup va ser de 1.347 M€ (vendes sense IVA), el que representa un creixement del 12,4% respecte l'exercici anterior.

Fundació ACE s'uneix al consorci EPAD de prevenció de la demència

29/03/2019Sala de premsa
Fundació ACE s’ha incorporat a EPAD un consorci europeu que treballa per a la prevenció de l’Alzheimer a través d’un programa de recerca interdisciplinari.