Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Setembre, el mes de l’Alzheimer

El 21 de Setembre és el Dia Mundial de l’Alzheimer, declarat per l’Organització Mundial de la Salut. Tradicionalment, és un dia destinat a donar a conèixer la malaltia i els seus efectes a la societat. Es tracta d’una jornada que es destina, principalment, a la sensibilització social.

A Fundació ACE volem donar a conèixer no només la malaltia si no també els nostres projectes, el que estem fent al respecte. ACE és una de les entitats amb més antiguitat a Barcelona dedicada al tractament de persones amb Alzheimer. Per això, ho celebrem, entre altres coses, fent una Jornada de Portes Obertes per al diagnòstic precoç de la malaltia.

Però això no és una jornada puntual: la resta de l’any seguim treballant per ajudar les persones que pateixen la malaltia d’Alzheimer o altres demències.

Per això, des de 2008, aquestes Jornades de Portes Obertes tenen lloc un cop al mes a la Unitat de Diagnòstic de la Fundació. Durant aquestes Jornades, els usuaris que s’hagin inscrit prèviament accedeixen a una revisió gratuïta de la memòria. Aquesta consisteix en una bateria neuropsicològica que ajudarà a conèixer l’estat de les seves capacitats cognitives.