Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Fundació ACE, entre los modelos de buenas prácticas que selecciona la Generalitat

El Servicio de atención a contingencias ha sido seleccionado por el Departamento de Salud de la Generalitat de Catalunya como proyecto de buenas prácticas. Este servicio consiste en resolver las dudas sobre contingencias clínicas o sociales que puedan surgir a familiares o profesionales de otros centros y entidades relacionados con un paciente de Fundación ACE.

2_1

Cada any el Departament de Salut tria 15 projectes de bones pràctiques que penja al seu lloc web i després presenta en una jornada. No hi ha encara dades de quan serà la jornada d’enguany però ja hi són els 15 seleccionats al web, entre ells, el Servei d’atenció a contingències.

Per oferir aquest servei 7 neuròlegs, 1 geriatra i 3 treballadors socials dediquen part del seu temps laboral a atendre aquestes consultes via telefònica, email o presencialment. Poden resoldre des de dubtes de amb la medicació fins a qüestions relacionades amb els tràmits legals per demanar ajuts de l’Estat, per exemple.

Des del 2012 al 2015 s’han realitzat 12.236 intervencions; de les quals 6.062 han estat trucades telefòniques, 3.507 han estat emails i 2.667 han estat presencials.

Crida l’atenció també el fet que 1.150 de les consultes provenen de professional sanitari i 728 de tècnics socials.

Amb aquest servei, Fundació ACE ha reduït la demanda de visita de seguiment, i ha descongestionat la demanda a l’atenció primària, a l’especialitzada i als serveis d’urgència hospitalària.