Dra. Mercè Boada
Neuròloga. Directora Mèdica i cofundadora d’Ace Alzheimer Center Barcelona

La Dra. Mercè Boada és neuròloga i doctora en Medicina per la Universitat de Barcelona. Cofundadora, directora mèdica d’Ace Alzheimer Center Barcelona i responsable de l’àrea de demències de l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebrón. Professora distingida de la Universitat Internacional de Catalunya, ha centrat la seva activitat professional en el camp de les demències.
És membre del Comitè Executiu de l’EADC (European Alzheimer’s Disease Consortium).
Des de l’any 1986 ha participat en les institucions catalanes com a:
• Membre del Comitè de Bioètica de la Generalitat de Catalunya.
• Presidenta de la Societat Catalana de Neurologia (2000 – 2002).
• Assessora experta en l’elaboració del Pla Integral de la Gent Gran a Catalunya (1990) en la seva àrea sanitària.
• Elaboració, coordinació i publicació del model d’atenció a les persones amb demència del programa “Vida als Anys” (1991) del Servei Català de la Salut.
• Elaboració del Pla de Salut de Catalunya 1996-1998 i 1998-2001.
• Elaboració del “Quadern 10” del Pla de Salut de Catalunya sobre “Els trastorns cognitius i de la conducta en l’atenció sociosanitària” (1998).
• Membre del Comitè científic del “Llibre blanc: Activitats preventives per a la gent gran” (1999) del Departament de Sanitat i Seguretat Social. Generalitat de Catalunya.

Ha participat en diferents projectes europeus com EPAD (European Prevention of Alzheimer’s Dementia Consortium), AMYPAD (Amyloid Imaging to Prevent Alzheimer’s Disease) i PreDADQoL i és project leader de MOPEAD (Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease).
Ha participat com a consultora col·laboradora per la indústria farmacèutica en estudis de la malaltia d’Alzheimer i ha dirigit més de 135 assajos clínics internacionals sobre l’Alzheimer i altres demències.
Ha publicat més de 300 articles científics, 37 capítols de llibres i 12 llibres de divulgació mèdica. A més, és membre de l’editorial board de les revistes científiques Journal of Prevention of Alzheimer’s Disease i Journal of Alzheimer’s Disease.
Gràcies a la seva aportació en la recerca en el camp de les demències, i particularment en la malaltia d’Alzheimer, la Generalitat de Catalunya la va reconèixer amb la Creu de Sant Jordi l’any 2016.
A més, ha estat distingida amb:
• Premi Alzheimer de la Societat Espanyola de Neurologia (2021)
• Premi a l’Excel·lència Professional del Consell de Metges de Catalunya (2008).
• Medalla Josep Trueta de la Generalitat de Catalunya al mèrit de la salut (2012).
• Membre d’Honor de la Societat Espanyola de Neurologia (2014).
• Premi “Eduardo Beltrán Rubió” a la millor trajectòria professional i acadèmica per la Societat Catalana de Neurologia (2015)