Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

El IV Consortium Meeting de MOPEAD es reuneix al setembre

El IV Consortium Meeting de MOPEAD es celebra al setembre

logo MOPEAD

L’equip d’investigadors que conforma el projecte europeu de recerca MOPEAD (de l’anglès, Models of Patient Engagement for Alzheimer’s Disease), liderat per Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE, es reunirà els propers 12 i 13 de setembre en el IV Consortium Meeting que tindrà lloc a Barcelona a la seu de la mateixa Fundació. L’estudi té per objectiu consolidar un sistema de diagnòstic precoç de l’Alzheimer a través de la participació del propi ciutadà.

MOPEAD, dotat amb un pressupost de 4.086 milions d’euros, és una iniciativa innovadora que neix des de l’expertesa de la Unitat de Memòria de Fundació ACE en actuacions per detectar dèficits cognitius i de memòria molt lleus entre la població general. El projecte vol avaluar diferents sistemes d’implicació del pacient que puguin ser efectius per al diagnòstic primerenc de l’Alzheimer. Al mateix temps, també es vol contribuir a sensibilitzar els ciutadans sobre la malaltia i la importància de la recerca per identificar casos no coneguts, així com aportar noves dades clíniques que contribueixin a trobar eines i intervencions terapèutiques per aturar l’Alzheimer.

L’estudi, és un projecte multicèntric on Fundació ACE actua com a coordinador i en el que participa un consorci format per institucions públiques i privades de 5 països europeus: Alemanya, Eslovènia, Espanya, Països Baixos i Suècia. El projecte compta amb el suport de l’IMI (de l’anglès, Innovative Medicines Initiative), un consorci públic-privat entre la Unió Europea i la Federació Europea d’Indústries i Associacions Farmacèutiques (EFPIA, per les seves sigles en anglès), així com de les empreses Eli Lilly i Astra Zeneca.

Si vols saber més sobre el perquè de MOPEAD, clica aquí.

MOPEAD, Consortium Meeting, detección, precoz, participación, ciudadano

Deixa un comentari