Barcelona Alzheimer Treatment & Research Center

Una nit per l’Alzheimer

.

Fa un any, el 8 d’agost de 2016, va tenir lloc la primera edició de La Nit de l’Alzheimer, que va comptar des de l’inici amb el suport i generositat de la Fundació Castell de Peralada. La recaptació es va destinar íntegrament al projecte NORFACE. Aquest projecte té com a objectiu millorar la qualitat del diagnòstic, en les fases inicials de l’Alzheimer i d’altres malalties neuro-degeneratives mitjançant l’ús de l’OCT.

La tècnica podria implementar-se en la consulta de les clíniques de memòria o en la pràctica clínica habitual i canviaria el model de diagnòstic i pronòstic de les malalties neurodegeneratives.

Fundació ACE preveia destinar els fons a aplicar la nova tècnica a 500 pacients, durant 3 anys, i desenvolupar l’ús d’aquesta tècnica per tal de fer pronòstics inicials més precisos, de forma més ràpida, econòmica i no invasiva.

Només en el primer any de l’estudi, gràcies a les aportacions obtingudes durant la primera Nit de l’Alzheimer, Fundació ACE ha pogut aplicar la prova a més de 3.000 persones.

Segona edició de La Nit de l’Alzheimer

La segona edició de La Nit de l’Alzheimer vol donar empenta a una iniciativa d’un abast més ampli. La recaptació d’enguany es destinarà a la creació i l’impuls inicial de les activitats de la Unitat de Prevenció i Detecció Precoç de la malaltia d’Alzheimer.

Aquesta Unitat, que no té precedents al nostre país, serà el marc institucional de les iniciatives de caire mèdic, social o científic destinades a prevenir o detectar els símptomes de la malaltia d’Alzheimer el més aviat possible.

Fundació ACE torna a presentar una proposta innovadora, i agraeix a la Fundació Castell de Peralada i als participants de La Nit de l’Alzheimer la voluntat de col·laboració.

la nit de l'alzheimer

Deixa un comentari