La Fundació:

Fundació ACE obre la primera línia telefònica per a cuidadors de persones amb Alzheimer durant el confinament

Davant la situació generada arran del coronavirus SARS-COV-2, Fundació ACE posa a disposició de la societat una línia telefònica d’informació i assessorament per a cuidadors i cuidadores de persones amb Alzheimer.

La iniciativa té l’objectiu d’ajudar a alleugerir les línies oficials com el 061, així com facilitar als cuidadors informació adequada a temps. Professionals de Fundació ACE de diverses disciplines (neurologia, geriatria, neuropsicologia, psicologia i infermeria), que en la seva pràctica clínica habitual tracten amb persones amb demència, atendran les trucades que es realitzin a través del telèfon 93 430 47 20, de dilluns a divendres de 9h a 18h.

A més, Fundació ACE ha habilitat una línia telefònica exclusiva per a professionals de la salut que ha posat a disposició de Salut i del Consorci Sanitari de Barcelona. Aquesta línia directa, que estarà oberta de dilluns a diumenge de 9h a 20h, atendrà, des de neurologia i treball social, les demandes específiques de professional a professional.

SARS-COV-2 en les persones amb Alzheimer

En aquest context, en què el confinament és d'obligat compliment, s'ha de parar especial atenció a les persones amb demència o Alzheimer, ja que habitualment tenen configurada una rutina que els permet funcionar amb certa autonomia el màxim temps, però, de sobte, s'ha interromput.

L'equip d'experts de Fundació ACE coincideix que l'elaboració d'un horari propi és fonamental. “Els pacients amb demència tenen menys recursos intel·lectuals i emocionals per gestionar la falta de mobilitat i el cessament d'activitats habituals derivades de l'estat d'alarma”, declara la Dra. Silvia Gil, neuròloga a Fundació ACE.

Més informació en aquest enllaç.

Angélica Navarro: “Aquesta experiència m'ha ajudat a convertir les meves vivències tristes en satisfactòries”

07/04/2020Formació
Una de les moltes activitats que el coronavirus ha interromput és la primera edició del Programa Cuidador Expert a Fundació ACE. Entrevistem a Angélica Navarro, la Cuidadora Experta seleccionada per ACE i per la Generalitat de Catalunya.