notícies

La Unitat d’Atenció Diürna torna a rebre les persones usuàries

L’activitat presencial de la Unitat d’Atenció Diürna (UAD) de Fundació ACE ha començat aquesta mateixa setmana per no demorar més l’atenció a les persones usuàries, després dels mesos d’aturada obligada a causa de la pandèmia de la COVID-19. La represa de l’activitat compleix amb totes les mesures de prevenció i protecció especificades per les autoritats sanitàries corresponents en el Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT).

Entre les mesures de seguretat i protecció més destacades, els usuaris i usuàries de la UAD s’han d’haver fet un test PCR amb resultat negatiu abans de la tornada al centre. A més, cada 15 dies passaran una prova serològica per determinació d’anticossos per la COVID-19.

En entrar a les instal·lacions, els professionals del centre els prenen la temperatura i s’han de desinfectar les mans. També han de posar-se mascareta, bata i un calçat específic de protecció durant la seva estada al centre.

Com que la medicació que prenen sovint podria emmascarar símptomes causats per la COVID-19, si alguna persona usuària arribés als 37 graus de temperatura, li mesurarien la saturació d’oxigen per comprovar que no hi hagi dificultats respiratòries.

La ràtio establerta en aquestes primeres setmanes és d’un professional per persona usuària. En tot moment, les persones ateses respectaran la distància de seguretat amb altres usuaris i usuàries.

Atenció individualitzada i en dies alterns

De moment, només s’atenen diàriament 11 persones al Centre de Dia i 10 a l’Hospital de Dia, a les quals es fa una atenció individualitzada. A més, per assegurar que la Unitat d’Atenció Diürna pot atendre el major nombre d’usuaris possible, es proporciona atenció en dies alterns en dos grups diferents: dilluns-dimarts-divendres i dimarts-dijous-dissabte.

Pel que fa als i les professionals que treballen a la Unitat d’Atenció Diürna, tothom ha d’aportar la prova PCR negativa abans d’incorporar-se a l’atenció presencial. També  se’ls realitzarà el test serològic per determinar els anticossos IgG (Immunoglobulina G), que protegeixen contra les infeccions bacterianes i víriques.

En la mesura del possible, es mantindrà la distància de seguretat. Durant tota la jornada, el personal de Fundació ACE portarà mascareta, pantalla facial, guants i bata i adoptaran totes les mesures de seguretat i higiene establertes.

Des de Fundació ACE agraïm la comprensió i col·laboració d’usuaris i famílies per tal de mantenir la seguretat i evitar els contagis per coronavirus.

La Unitat d'Assajos Clínics reprèn l'activitat presencial

26/05/2020Recerca
La Unitat d'Assajos Clínics de Fundació ACE torna a rebre presencialment als participants dels estudis actius. La recuperació de l'activitat compleix estrictament tots els criteris de seguretat i prevenció.