notícies

Música des de casa durant la pandèmia pel COVID-19

La música i el ball juguen un paper indiscutible en el benestar emocional de les persones, i més en la situació actual arran de la pandèmia causada pel COVID-19. Conscients d’aquest valor essencial de la música, diverses entitats han posat en marxa propostes per fer arribar la música als domicilis a través d’internet.

Des de Fundació ACE considerem la música un element essencial per estimular la capacitat del record i potenciar la part emocional de les persones amb Alzheimer i altres tipus de demència, així com per avaluar de forma científica la seva millora.

Per aquest motiu es va crear el projecte Estimul'Art Música amb els usuaris i usuàries del Centre i Hospital de Dia, ara aturat a causa de la crisi sanitària. Es tracta d’una de les iniciatives conjuntes previstes en el marc del conveni de col·laboració signat entre Fundació ACE i el Conservatori Liceu, per apropar la música als usuaris i les usuàries de la Unitat d’Atenció Diürna.

Malgrat que les persones amb Alzheimer no en puguin gaudir presencialment, Fundació Conservatori Liceu ofereix, a través de la seva pàgina web i del seu canal de YouTube, tota una sèrie de vídeos que han gravat els alumnes des de casa, en els quals interpreten diferents peces, tant cançons com composicions musicals amb els seus instruments.

Així, entre els vídeos que es poden gaudir, els alumnes de la Groove Band de l’Aula de Música Moderna i Jazz del Centre Professional Conservatori Liceu han versionat “I feel Good” de James Brown. El conjunt de Músiques del Món i els nens i nenes dels cors de Bàsic interpreten la cançó “Peixinhos do mar” des del confinament. També hi ha disponibles diferents recitals de piano, música de càmera i guitarra, que es poden veure a través de la pàgina web de Fundació Conservatori Liceu.

Adhesió al projecte #Compassats

A més, durant la pandèmia, Fundació ACE s’ha adherit al projecte #Compassats, de l’empresa de musicoteràpia Singular.

El projecte Compassats apropa la música de musicoterapeutes i músics voluntaris que s'han unit desinteressadament per fer arribar les seves peces, amb suggeriments terapèutics, i acompanyar els que conviuen amb l’Alzheimer, tant les persones afectades per la malaltia com el seus cuidadors i cuidadores, ara que arran de la crisi pel COVID-19 no poden relacionar-se més enllà de casa. Es poden visionar tots els vídeos elaborats durant aquestes setmanes a través d’aquest enllaç.

Fundació ACE i el Conservatori Liceu inicien el programa Estimul’Art Música 2020 amb un concert del Duo Athrodeel

31/01/2020RSC
Aquesta setmana s'ha iniciat el programa Estimul’Art Música 2020, organitzat per la Fundació ACE i el Conservatori Liceu. El programa consta d’un cicle de concerts que es duran a terme mensualment a la Unitat d’Atenció Diürna (UAD) de la Fundació.