Atenció i tractament

Taller: Els aromes del record

25/04/2019

Taller: Els aromes del record

El Grup Indukern ha organitzat aquest més d’abril a Fundació ACE diversos tallers d’aromateràpia dirigits als usuaris i usuàries del Centre i l’Hospital de Dia de la Fundació. Els tallers, que porten per títol “Els aromes del record”, tenen l’objectiu de potenciar a través de l’estimulació olfactiva els records i vivències de les persones amb Alzheimer i altres demències.

En les sessions s’ha invitat als assistents a reconèixer conjuntament diferents olors dipositades sobre tires olfactives, com ara xocolata, llimona, espígol, rosa o vainilla. Un cop endevinats els aromes, els usuaris han pogut parlar i debatre en grup sobre tot allò que els evocava cadascuna de les olors, ajudats per altres elements com ara objectes, fotografies o música.

“L’olfacte és un sentit que normalment no treballem gaire però que resulta molt útil a l’hora de fomentar la memòria i transportar-nos a d’altres moments o èpoques de la nostra vida. En aquest sentit, resulta interessant explorar les possibilitats que ens ofereixen els aromes com a eina per evocar els records”, explica Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE.

Tallers d'aromateràpia

Fundació ACE i el Conservatori Liceu han iniciat el programa Estimul’Art Música 2020 amb un concert del Duo Athrodeel

31/01/2020Atenció i tractament
Aquesta setmana s'ha iniciat el programa Estimul’Art Música 2020, organitzat per la Fundació ACE i el Conservatori Liceu. El programa consta d’un cicle de concerts que es duran a terme mensualment a la Unitat d’Atenció Diürna (UAD) de la Fundació.