La Unitat d’Atenció Diürna aplica amb èxit mesures anti-COVID

La Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE, formada pel Centre de Dia, Hospital de Dia i Tallers de Memòria, finalitza l’any 2020 sense contagis per COVID-19 als centres.

Durant la primera reunió virtual de l’any amb les famílies i cuidadors, els responsables de la Unitat d’Atenció Diürna han fet un balanç molt positiu de les mesures incloses en el Pla de Reobertura i el Pla de Neteja de la UAD. Gràcies a ells els nostres centres assistencials són un lloc segur per tractar el deteriorament cognitiu o la demència.

Amèrica Morera, sotsdirectora de la Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE, posa en valor “la implicació i la rigurositat de tot l’equip de la UAD en vetllar per la seguretat dels nostres usuaris. Per nosaltres el més important és que els nostres centres assistencials siguin segurs i que les famílies, usuaris i professionals se sentin protegits i tranquils mentre es realitza la teràpia de forma presencial. És una fita important perquè, d’aquesta manera, també podem seguir protegint la seva memòria”.

Mesures de seguretat i protocol de neteja i desinfecció a la UAD

Malgrat que la Unitat d’Atenció Diürna va haver de suspendre la seva activitat durant alguns mesos – de març a juny i durant el mes d’agost – la tornada a la presencialitat s’ha anat produint escalonadament i amb aforaments limitats als nostres centres assistencials. A més d’aquestes dos grans mesures, hem establert les següents:

• A l’entrada al centre es desinfecten soles de sabates i mans, es pren la temperatura i es col·loca una bata d’un sol ús a cada usuari.
  • Els professionals del centre realitzen la seva feina amb equips de protecció individual (EPI).
  • S’ha reorganitzat l’espai i els grups per garantir la seguretat d’usuaris i treballadors.
  • Desinfecció constant de mobiliari i ús unipersonal del material.
  • Ventilació de les zones.
  • Distància de seguretat entre usuaris i mampares de metacril·lat durant el dinar i les activitats.
  • A la sortida del centre es torna a desinfectar mans i a prendre la temperatura.
Prevenció amb PCR i test serològics

A més de les mesures de seguretat diàries, Fundació ACE realitza proves de cribratge als pacients i als professionals de la Unitat d’Atenció Diürna.

Així doncs, cada nou usuari del nostre centre es fa una prova de cribratge (PCR o TAR), així com un seguiment mensual d’usuaris i professionals mitjançant proves de detencció de la COVID-19 i, a més, es fa un seguiment telefònic de les persones que hagin sigut contacte estret amb un positiu o siguin positives.

Reinventar-nos per oferir el millor servei

Durant els mesos de confinament i tancament presencial dels centres, els nostres professionals de la Unitat d’Atenció Diürna van seguir prestant servei als usuaris i a les seves famílies, amb trucades de seguiment periòdiques, així com utilitzant les noves tecnologies per seguir amb la teràpia i els tallers de memòria.

Tant ha sigut l’èxit dels tallers de memòria virtuals que algunes famílies han decidit seguir aquesta metodologia davant la incertesa o el perill de contagi al sortir de casa. Així doncs, els nostres tallers de memòria virtuals segueixen actius per a totes aquelles persones que per el moment no vulguin tornar als nostres centres.

Per demanar més informació sobre la Unitat d'Atenció Diürna:

• Email: uad@fundacioace.org
  • Truca a:
    • Centre de Dia i Tallers de memòria: 93 444 10 24 - 610 595 943
    • Hospital de Dia: 93 444 31 09 - 610 595 943

La Unitat d’Atenció Diürna reprèn els Tallers de Memòria per via telemàtica

05/06/2020Atenció i tractament
La Unitat d’Atenció Diürna de Fundació ACE ha reprès els Tallers de Memòria aquesta setmana, una iniciativa que ha estat molt ben acollida per part de tots els usuaris i usuàries.