Recerca

Investigadors estudien el paper de l’obesitat i la inflamació en el desenvolupament de la malaltia d’Alzheimer

15/09/2021
Un estudi de la Universitat de Barcelona i en el que participen investigadors d’Ace Alzheimer Center Barcelona, publicat recentment a la revista Cell & Bioscience, ha avaluat els efectes beneficiosos de l’administració repetida de Dexibuprofeno.

Facememory, l’eina que detecta si tens problemes de memòria

08/09/2021Diagnòstic
Facememory és un test online desenvolupar per Ace Alzheimer Center Barcelona per detectar problemes de memòria.

Un estudi d’Ace demostra l’eficàcia de la teleneuropsicologia en el diagnòstic

06/07/2021Diagnòstic
Les variables estudiades van ser l’estructura de la prova, el grau d’interpretació de les dades i la seva capacitat de detecció del deteriorament cognitiu.

Canvi d’hàbits per Covid-19, una amenaça pel nostre cervell?

11/01/2021Diagnòstic
Un període d’estrès, ansietat i tristesa sostingut en el temps podria resultar en un deteriorament en la nostra capacitat cognitiva. A Fundació ACE facilitem revisions de memòria gratuïtes online per a majors de 50 anys.

Les persones que superen la COVID-19 tenen més risc de desenvolupar Alzheimer

30/06/2020Diagnòstic
Diferents estudis científics d’àmbit europeu i internacional han observat problemes neurològics i evidències de deteriorament cognitiu en al voltant del 36% de persones que han sobreviscut al coronavirus.

La Unitat de Diagnòstic recupera l’activitat presencial

08/06/2020Diagnòstic
Amb el canvi de fase i atenent als criteris de les autoritats sanitàries, la Unitat de Diagnòstic recupera ara part de l’activitat presencial, per no demorar més l’atenció a les persones que no han pogut realitzar les visites telemàticament.