notícies

Fundació ACE promou les revisions gratuïtes de memòria a través de videotrucada

Fundació ACE ha habilitat un servei telemàtic de revisió gratuïta de la memòria. L'organització, que ja ha revisat gratuïtament la memòria de més de 3.500 persones en les seves instal·lacions, ha estudiat i posat en marxa l'opció de passar la mateixa prova mitjançant una videollamada. L'equip de neuropsicologia de Fundació ACE serà qui administri la prova a les persones que sol·licitin la seva revisió de memòria.

Qualsevol persona major de 50 anys pot sol·licitar la seva pròpia revisió de memòria a través del correu memoria@fundacioace.org o del telèfon 93 430 47 20.

“El confinament i l'actual situació d'excepcionalitat poden provocar estrès i emocions que ens facin preocupar pel nostre rendiment cognitiu", afirma la Dra. Benaque, directora general de Fundació ACE. “Per això oferim la possibilitat de revisar-se la memòria gratuïtament, per a detectar de manera precoç la deterioració, si n'hi ha, i per a oferir tranquil·litat a les persones que es preocupen per la seva memòria".

Un projecte per a la detecció precoç

El projecte Jornada de Portes Obertes, que es va iniciar en 2008, posa èmfasi en la importància de promoure el diagnòstic precoç de la pèrdua de memòria. Amb aquesta iniciativa, l'entitat té com a objectiu posar el focus en la detecció precoç de la malaltia, quan encara es pot intervenir en la progressió de l'Alzheimer a curt i mitjà termini.

Només en l'últim any, un total de 402 persones han estat ateses en la Unitat de Diagnòstic de la Fundació –integrada per neuròlegs, neuropsicòlegs i psicòlegs– en el marc de les visites gratuïtes programades, xifra que duplica les revisions de memòria realitzades en 2018, un total de 196.

Les persones que han acudit a Fundació ACE per revisar-se la memòria gratuïtament han rebut una avaluació completa del seu rendiment cognitiu: el 2019, un 7% no presentava cap deterioració i un 45% tenia una deterioració cognitiva subjectiva –és a dir, tenen la sensació que les seves funcions cognitives s'han deteriorat, però el seu rendiment en proves neuropsicològiques es troba dins del rang normal-.

Cuidar-se la memòria, una prioritat

Davant una malaltia per a la qual avui dia no hi ha cura i que afecta cada vegada més persones, realitzar un diagnòstic de la demència en fases lleus, quan encara s'és a temps d'actuar, és una prioritat tant per a la societat com per a Fundació ACE. És amb aquesta finalitat que s'impulsen iniciatives com les Jornades de Portes Obertes.

Fundació ACE realitza des de fa 12 anys proves de memòria gratuïtes per incentivar aquestes revisions i portar-les a la pràctica, ja que són conscients de la necessitat de dur a terme estudis de memòria per poder conèixer el rendiment cognitiu de les persones i detectar qualsevol deterioració.

Més informació en aquest enllaç.

Amor i memòria: 25 anys

20/03/2017Sensibilització
Amor i memòria: 25 anys   Fa ja 25 anys que vàrem posar en marxa el Centre de Dia, el primer centre terapèutic de tot l’Estat per a persones...