Ace:

Torna la conferència Barcelona-Pittsburgh

Al maig es celebrarà el congrés de referència en el camp de les neurociències.

Ace Alzheimer Center Barcelona, juntament amb la Universitat de Pittsburgh, organitzen la conferència bienal Barcelona-Pittsburgh, un valuós fòrum on professionals de tot el món podran compartir els seus treballs i perspectives sobre la demència.

Aquesta patologia neurodegenerativa afecta a nivell mundial a més de 50 milions de persones i cada any es diagnostiquen prop de 10 milions de casos nous. Amb aquest panorama, són molts els estudis que assenyalen que en l'any 2050 seran més de 150 milions de persones les que viuran amb una demència.

Parlaríem, doncs, d'una de les principals causes de discapacitat i dependència entre les persones grans. Però contràriament al que podríem pensar a la llum d'aquests números, la demència no és una part normal de l'envelliment i no afecta exclusivament a la tercera edat.

Fer que l'Alzheimer sigui història és un objectiu compartit, que només es pot aconseguir gràcies a la unió de neuròlegs, investigadors, entitats públiques i privades i societat civil.

"Els equips arribaran molt més lluny quantes més cames estiguin corrent. Necessitem unir esforços, seguir aprenent els uns dels altres i col·laborar internacionalment per descobrir l'origen de la malaltia d'Alzheimer, noves dianes terapèutiques i tractaments efectius que millorin la qualitat de vida de les persones amb demència i la de les seves famílies", afirma la Dra. Mercè Boada, neuròloga i directora mèdica d'Ace Alzheimer Center Barcelona. El congrés BcnPit va néixer amb aquesta perspectiva i això ha estat el seu propòsit durant les dotze edicions en què s'ha celebrat.

La tretzena edició comptarà amb la presència de professionals en el camp de la neuromodulació i la biologia de l'envelliment, així com panells dedicats a l'epidemiologia i nous enfocaments per al tractament de l'Alzheimer. El congrés comptarà amb la participació d'experts de talla mundial com el Dr. Álvaro Pascual-Leone, la Dra. Cornelia Van Duijn, el Dr. Lefkos Middleton, el Dr. Berislav V. Zlokovic o el Dr. Victor L. Villemagne entre altres.

BCNPIT 24 se celebrarà a l'Hotel Porta Fira de Barcelona durant els dies 15, 16 i 17 de maig

X Conferència Biennal Barcelona - Pittsburgh

10/02/2016Formació
Aquest any Fundació ACE y la Universitat de Pittsburgh celebren la X Conferència Biennal Barcelona-Pittsburgh del 25 al 28 de maig al World Trade C...