La Fundació:

Fundació ACE inaugura el programa Cuidador Expert

El Programa Cuidador Expert ja ha arribat a la Fundació ACE. Es tracta d'un espai d'aprenentatge en el qual, mitjançant l'intercanvi d'experiències, es pretén contribuir a millorar la qualitat de vida dels cuidadors i cuidadores de les persones amb demència.

El programa representa la culminació d'un any de feina dels professionals de la Fundació ACE, que han estat preparant- les sessions detalladament fins que s'han inaugurat aquest passat 9 de gener. El programa consta de nou sessions setmanals d'una hora i mitja de durada cadascuna. Aquestes sessions estaran coordinades per la Cuidadora Experta seleccionada per la Fundació ACE i la Generalitat, i serviran per intercanviar coneixements i experiències amb la resta de cuidadors assistents en aspectes com el suport en el maneig i la cura dels familiars amb demència i la millora de l'eficàcia de l'atenció.

El Programa Cuidador Expert s'emmarca en una línia de prevenció i atenció a la cronicitat per promoure un canvi d'hàbits que millorin la seva qualitat de vida i la convivència amb la persona que cuiden. Amb aquest motiu, es fan servir eines per aprendre a identificar el grau de sobrecàrrega de feina i incidir en aspectes de salut del cuidador per aconseguir una major implicació i satisfacció.

Les sessions del programa són participatives i informatives organitzades en grups petits de cuidadors i cuidadores que conviuen amb persones amb demència.

El 67% de cuidadors de malalts d’Alzheimer són dones

07/06/2017Sensibilització
El 67% de cuidadors de malalts d’Alzheimer són dones   Un 70% dels malalts d'Alzheimer són dones mentre que només un 22,3% dels cuidadors...