Ace.

La Dra. Mercè Boada participa a la Comissió de Sanitat i Consum del Congrés dels Diputats

La Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d'Ace Alzheimer Center Barcelona, ha participat a la jornada “Detecció i diagnòstic primerenc. Nous paradigmes de l'Alzheimer”, organitzada per Biogen i CEAFA dins el marc de la Comissió de Sanitat i Consum del Congrés dels Diputats.

Durant la trobada, la Dra. Boada ha posat en relleu la importància d'avançar en proves clíniques que ajudin a identificar les probabilitats de desenvolupar demència, una de les inquietuds més presents a la societat.

En concret, la directora mèdica d'Ace ha posat èmfasi en “la necessitat de promoure accions de sensibilització, informació i educació a la societat sobre el valor de predir i prevenir el curs de la malaltia”.

En relació al paper de la comunitat mèdica i científica espanyola per aconseguir aquest objectiu, per a la Dra. Boada cal “fomentar les sinergies que ofereix la transversalitat del coneixement, investigació i pràctica clínica. El motor ha de ser un enfocament multidisciplinari basat en la precisió del diagnòstic clínic, molecular i social. L'estratègia ha de ser la combinació de tractaments farmacològics i no farmacològics que responguin a les característiques de cada persona i les necessitats del seu entorn immediat”.

Finalment, la Dra. Mercè Boada ha emplaçat els presents a la sessió de la Comissió del Congrés dels Diputats a “fer realitat aquestes afirmacions” i ha assenyalat que “necessitem compromís social, alta capacitació acadèmica i finançament”.

Dades rellevants de la prevalença de l'Alzheimer a Espanya

A Espanya, entre un 3 i un 4% de la població entre 75 i 79 anys està diagnosticada d'Alzheimer, unes xifres que augmenten fins al 34% en persones majors de 85 anys. En total, s'estima que a Espanya hi ha 1.200.000 persones afectades per la malaltia d'Alzheimer.

Segons la Societat Espanyola de Neurologia, es diagnostiquen uns 40.000 nous casos cada any, però s'estima que el 80%, els més lleus, encara estan per diagnosticar.

La Dra. Mercè Boada, premi Alzheimer de la Societat Espanyola de Neurologia

27/09/2021Recerca
la Dra. Mercè Boada, cofundadora i directora mèdica d’Ace Alzheimer Center Barcelona, va ser guardonada amb el premi Alzheimer atorgat per la Societat Espanyola de Neurologia per la seva aportació i lideratge científic i social en el camp de l'Alzheimer.