L'equip de recerca de Fundació ACE ha estat reconegut amb una nova ajuda pública per a projectes de recerca col·laboratius, per un valor de 280.000 euros, concedida pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats a través del Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa de Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED).

El nou projecte té com a objectiu estudiar les bases genètiques de la paràlisi supranuclear progressiva (PSP), una malaltia neurodegenerativa rara que suposa la mort gradual de determinades àrees del sistema nerviós central. El seu estudi resulta especialment rellevant ja que les malalties rares, solen tenir un component genètic més acusat i, en aquest sentit, poden ajudar a entendre millor les bases genètiques d'altres processos degeneratius com els que es donen en l'Alzheimer o altres tipus de demències.

El projecte, coordinat per Fundació ACE, comptarà amb la participació d'altres tres centres de recerca: l'Hospital Universitari Marquès de Valdecilla, la Fundació CIEN i el Centre de Biologia Molecular Sever Ochoa (CBMSO).

El COVID-19 provoca més morts entre els homes que entre les dones

29/04/2020Notícies
Les morts entre els homes a causa del coronavirus COVID-19 són més nombroses que entre les dones. No obstant això, les dones han protagonitzat més casos de contagi que els homes fins avui, tant a Espanya, com a la Xina i Itàlia.