Ace:

Ace Alzheimer Center participa en el XVIII fòrum científic de CIBERNED

Entre els dies 10 i 12 d'abril, Bilbao acollirà la nova edició del congrés internacional sobre malalties neurodegeneratives organitzat pel centre de recerca biomèdica en xarxa de malalties neurodegeneratives CIBERNED.

Aquest esdeveniment anual que s'organitza des de l'any 2007 ja s'ha convertit en un referent en aquest camp a nivell nacional, congregant diversos professionals del àmbit de la neurodegeneració de tot el món.

El congrés, enmarcat en el XVIII fòrum científic de CIBERNED, facilita un espai on es pot discutir diferents àrees d'interès relacionades amb patologies neurodegeneratives com l'Alzheimer, el Parkinson, la malaltia de Huntington, l'ELA o l'esclerosi múltiple, entre d'altres. A més, ofereix l'oportunitat a la comunitat científica interessada en la matèria de establir sinergies entre ells amb l'objectiu d'avançar en la recerca.

L'esdeveniment comptarà amb la presència i participació de professionals investigadores d'Ace Alzheimer Center Barcelona i membres del grup CIBERNED com la Dra. Amanda Cano, responsable del programa de Biologia Molecular i Biomarcadors; la Dra. Victoria Fernández, responsable del programa de Genòmica; i la Dra. Marta Marquié, responsable del programa d'Intel·ligència Artificial i Big Data aplicada a la Neurologia. Totes elles han presentat les seves investigacions en format pòster:

• Dra. Amanda Cano: "Biomarcadors en plasma en pacients amb deteriorament cognitiu subjectiu d'una clínica de memòria".

• Dra. Victoria Fernández: "Examen de variants rares en la malaltia d'Alzheimer d'inici precoç a Espanya, implicacions per a la clínica".

• Dra. Marta Marquié: "Explorant la imatge de la retina com a biomarcador en el continu de la malaltia d'Alzheimer: idees de la cohort NORFACE".

A la conferència també assistiran la Dra. Mercè Boada, fundadora i directora mèdica de l'Ace Alzheimer Center Barcelona, i el Dr. Agustín Ruiz, director de recerca.

Fundació ACE s'incorpora a CIBERNED

15/02/2019Recerca
Fundació ACE s'ha incorporat com a membre de ple dret de CIBERNED, un consorci públic que té com a objectiu promoure i potenciar la recerca científica en malalties neurodegeneratives.