Fundació ACE participa en el 3er Simposi Xinès-Alemany sobre Alzheimer preclínic

Agustín Ruiz, cap de recerca de Fundació ACE ha presentat aquest cap de setmana l’estudi GRA@CE dintre del 3er Simposi Xinès-Alemany sobre “Harmonització intercultural de la recerca de l’Alzheimer preclínic entre Alemanya i la Xina” que s’ha celebrat a Nanjing (Xina).

El projecte GR@ACE, fruit de l’aliança entre Fundació ACE, l’Obra Social ”la Caixa” i els laboratoris Grífols, és un estudi de genètica humana basat en l’aplicació de tecnologies genòmiques d’alta resolució per tal de descobrir nous gens que provoquen l’Alzheimer i usar aquesta informació per proposar nous tractaments per combatre aquesta malaltia. Es tracta de l’estudi amb més mostres genòmiques realitzat a dia d’avui a Espanya.

Aquest simposi Xinès-Alemany, que enguany ha tingut lloc entre l’1 i el 4 de novembre a la Universitat de Nanjing, té l’objectiu de reunir anualment experts internacionals en l’estudi de l’Alzheimer preclínic o asimptomàtic que es dóna quan comencen a existir les primeres alteracions moleculars en el cervell, però encara no són visibles els primers símptomes de la malaltia. El congrés vol ser una plataforma per tal de donar a conèixer els darrers avenços en aquest àmbit, compartir recursos i establir en la mesura del possible noves aliances i sinèrgies de col·laboració.

Investigadors de Fundació ACE presentaran al CTAD dos estudis relatius a les persones amb deteriorament cognitiu lleu

29/10/2015Recerca
El primer estudi porta el títol de “Relationship between subjective and objective memory impairment in patients with mild cognitive impairment and ...