notícies

Fundació ACE presenta 5 pòsters científics i 3 comunicacions orals a l’AAIC 2020

Com cada any, els experts de Fundació ACE tornen a estar presents a l'Alzheimer’s Association International Conference 2020 (AAIC), que en aquesta edició se celebra de manera virtual i sense cost entre els dies 27 i 31 de juliol.

Durant aquesta setmana, el nostre equip d'investigadors tindrà l’oportunitat de presentar 5 pòsters científics i 3 comunicacions orals amb els últims avenços sobre genètica i detecció precoç de l'Alzheimer.

La directora mèdica de Fundació ACE, la doctora Mercè Boada, farà una presentació oral sobre el projecte MOPEAD, com a investigadora coordinadora d’aquest projecte d’àmbit europeu. La Dra. Boada també presidirà una sessió d’investigació destacada sobre neuropsicologia i la consciència de les capacitats cognitives i el deteriorament cognitiu subjectiu, a més de protagonitzar una comunicació oral amb Carla Abdelnour sobre els assajos clínics que es realitzen a l’entitat. A més a més, participarà en una sessió científica sobre els avenços en assajos clínics, programada dintre dels ISTAART Professional Interest Area (PIA).

La directora adjunta de la Unitat d’Assajos Clínics, Carla Abdelnour, també tindrà una participació destacada en aquest congrés, amb tres comunicacions orals, dues presentacions i la moderació de dues sessions.

Els projectes MOPEAD, ADAPTED i AMYPAD, en els quals participa Fundació ACE, també tindran el seu espai. El projecte MOPEAD, que ha liderat Fundació ACE, presentarà 4 pòsters científics, una comunicació oral i una sessió d’investigació destacada, presidida per la Dra. Boada. Per la seva banda, ADAPTED presenta dos pòsters científics i tres sessions monogràfiques, mentre que AMYPAD presentarà 3 comunicacions orals. L’assaig clínic AMBAR, on també hi participa Fundació ACE, presentarà un pòster científic.

L’AICC, organitzat per la prestigiosa entitat nord-americana Alzheimer’s Association, és una de les conferències anuals de referència a nivell internacional dins del sector de l'Alzheimer i la demència.
Experts de més de 70 països del món es troben cada any a l’AAIC. El congrés serveix de plataforma per exposar els principals avenços en la recerca de l'Alzheimer i altres tipus de demència.

Aquesta és la relació de pòsters i presentacions que els experts de Fundació ACE presenten en aquesta edició del congrés:

PÒSTERS

Comparison of automated CLEIA and manual ELISA immunoassays for CSF AD biomarkers: the Fundació ACE biomarker research program (FACEBREP) – Adela Orellana

Common variants in Alzheimer’s disease: Novel association of six genetic variants with AD and risk stratification by polygenic risk scores – Itziar de Rojas

The Aβ42/Aβ40 ratio in plasma is associated with amyloid-PET status and rate of progression  in individuals with subjective cognitive decline – Itziar de Rojas

A computerized version of the Short Form of the Face-Name Associative Memory Exam (FACEmemory) for the early detection of Alzheimer’s disease – Montserrat Alegret

Interaction of neuropsychiatric symptoms with APOEe4 and conversion to dementia in MCI patients in a Memory Clinic – Sergi Valero

COMUNICACIONS ORALS

How gender and sex influence clinical trials recruitment in Alzheimer´s disease:  Findings from Fundació ACE Barcelona Alzheimer Treatment and Research Center – Carla Abdelnour

The heterogeneity within dementia with Lewy bodies – Carla Abdelnour

F3-01-04 Gender and sex bias in clinical trials recruitment in Alzheimer´s disease: Findings  from Fundació ACE  – Mercè Boada, Carla Abdelnour

PRESENTACIONS

SCR3-05 Neuropsychology: Awareness Of Cognitive Capacities And Subjective Cognitive Decline. Pre-screening models for patient engagement, the MOPEAD Project  – MOPEAD, Mercè Boada

LBD PIA: Presentation: The heterogeneity within dementia with Lewy bodies – Carla Abdelnour

Remote monitoring in AD – Carla Abdelnour

ISTAART PROFESSIONAL INTEREST AREAS (PIAs) SCIENTIFIC SESSIONS AND BUSINESS MEETINGS

Clinical Trials Advancement And Methods
Gregory Jicha, Ruth Peters, Suzanne Schindler, Serge Gauthier, Eseosa Ighodaro, Erin Abner, Catherine Mummery, Carla Abdelnour, Ricardo Allegri, Mercè Boada, Craig Ritchie, Jort Vijverberg, Walter Kukull, Stephen Salloway.

Fundació ACE presenta 10 pòsters i 2 comunicacions orals a l’AAIC 2016

30/06/2016Recerca
L’Alzheimer’s Association International Conference (AAIC) se celebrarà del 24 al 28 de juliol. Organitza aquesta conferència cada any l’Alzhei...