Ace:

Una trobada per transformar el futur de la investigació

Des d'Ace treballem cada dia perquè l'Alzheimer sigui història. I perquè això sigui possible sabem de la importància de la investigació en la recerca de l'origen de l'Alzheimer.

A poc a poc anem fent passos per conèixer les causes que desencadenen la malaltia. Aquest mateix any, la revista Nature ha publicat un article sobre 75 factors de risc genètic associats a la malaltia d'Alzheimer, 42 mai abans relacionats amb aquest tipus de demència.

És per això que no podem deixar d'impulsar la investigació. Ara més que mai, quan estem molt a prop de descobrir part del puzle que suposa conèixer una demència tan complexa.

Un esdeveniment únic amb la col·laboració de Grifols

En el marc de la conferència biennal Barcelona-Pittsburgh, Ace organitza una trobada científica amb l'objectiu d'impulsar i establir les bases del futur de la investigació genòmica en la malaltia d'Alzheimer.

“The future of research” se celebrarà l'1 de juny a l'Auditori Grifols, a Sant Cugat, i està dirigit a professionals del camp de la investigació científica, així com empreses i laboratoris dedicats a la investigació de l'Alzheimer o altres demències.

Agustín Ruiz, director científic d'Ace, debatrà amb altres genetistes com són Pascual Sánchez-Juan, director científic de la Fundació CIEN; i Arcadi Navarro, director de la Fundació Pascual Maragall; sobre la importància de la investigació i quins avenços podem esperar en els propers anys sobre el coneixement de l'Alzheimer.

La trobada estarà conduïda per Pere Estupinyà, bioquímic, divulgador científic i presentador i director del programa “El caçador de cervells” a Televisió Espanyola.

Així mateix, es lliurarà el V premi Joan Boada i Mercè Rovira a un investigador o investigadora que hagi destacat per la seva trajectòria professional i hagi contribuït de manera cabdal a la investigació de l'Alzheimer.

Ja es pot adquirir l'entrada a “The future of Research” de forma gratuïta al web del congrés Barcelona-Pittsburgh.

BLOG | L’Alzheimer està escrit als gens?

16/02/2022Notícies
Actualment es pot visualitzar el futur de la salut de les persones llegint el seu genoma. Fins ara, la medicina ha estat preventiva, diagnòstica i terapèutica, però amb el desenvolupament de la genòmica pot ser també predictiva i personalitzada.