Investigadors de Fundació ACE presentaran al CTAD dos estudis relatius a les persones amb deteriorament cognitiu lleu

El primer estudi porta el títol de “Relationship between subjective and objective memory impairment in patients with mild cognitive impairment and normal aging”. Aquest estudi es basa en els resultats de les anàlisis de 317 persones –majors de 49 anys– diagnosticades a Fundació ACE.

Conclou que el deteriorament subjectiu de la memòria està relacionat amb símptomes depressius. I posa en relleu que la puntuació dels pacients al FNAME, un test dissenyat per trobar dèficits de memòria en persones en les primeres fases de l'Alzheimer, està relacionada amb els resultats d’altres tests que avaluen la memòria episòdica.

El segon porta el títol de “Retinal assesment with optical coherence tomography in Alzheimer disease and mild cognitive impairment”. Aquest és un estudi oftalmològic efectuat a 290 persones diagnosticades d’Alzheimer. Segons els resultats, la retina dels pacients d’Alzheimer tendeix a aprimar-se, tot i que s’haurien de realitzar estudis posteriors per determinar si l’edat és el factor decisiu per a explicar aquest fenomen.

Investigadors d’ACE que han participat en aquests estudis:

Octavio Rodríguez-Gómez MD, Ángela Sanabria MS, Alba Pérez-Cordón MS, Susana Ruiz, M. Tarragona, D. Sánchez-Ruíz MD, Sonia Moreno-Grau MS, Montserrat Alegret PhD, Ana Espinosa MS, Gemma Ortega PhD, Carla Abdelnour MD, Maitée Rosende-Roca MD, Ana Mauleón MD, Liliana Vargas MD, Elvira Martín MSc, Sergi Valero PhD, Oscar Sotolongo-Grau PhD, Agustín Ruiz MD PhD, Isabel Hernández MD PhD, Lluís Tárraga MS, Mercè Boada MD PhD.

L’estudi de Fundació ACE descobreix dos nous gens implicats en la malaltia d'Alzheimer

02/09/2019Recerca
Les mostres analitzades a l’estudi ha detectat dos nous gens. El projecte GR@ACE descobreix la relació de l’Alzheimer amb l’enzim que sintetitza el colesterol i amb el procés de mort neuronal.